BoilerGarant’s digitale groei: duurzame groei en energieke expansie

BoilerGarant
35%+ omzet
400%+ orders

Bij BoilerGarant draait alles om helderheid en gebruiksgemak in de wereld van boilers. Consumenten zoeken niet alleen naar een product; ze willen begrijpen wat ze kopen en waarom. Dit inzicht was het startpunt van de online transformatie van BoilerGarant, in 2015. Met de giga groeiende afzetmarkt - denk aan duurzaamheid, subsidies vanuit de overheid en de stijgende gasprijzen – is de concurrentie de laatste jaren ook flink toegenomen. Onze missie? Zorgen dat BoilerGarant ieder jaar duurzame groei realiseert. Hoe we dat doen, lees je in deze case. 

Hoe is dit zo’n groot succes geworden? 

Bij start van de samenwerking met BoilerGarant hebben we ervoor gezorgd dat de technische aspecten van boilers begrijpelijk gemaakt worden voor consumenten. Hoe? De OrangeTalent contentstrategie. Inhoudelijk sterke blogs, de keuzehulp waardoor je in 30 seconden een advies op maat ontvangt, chatbot Kristiaan en ijzersterke productpagina’s. 

Waar de boilermarkt zich blijft ontwikkelen, loopt BoilerGarant voorop dankzij hun aanbod en onze strategische e-commerce-aanpak. De exclusieve importeur van Tesy is vindbaar in zoekmachines op de belangrijkste zoekwoorden en zichtbaar in marketplaces, op social media en vergelijkingsplatforms. Met als resultaat: structureel stijgt het verkeer en de orders gaan door het dak.  

Teamwork levert rendement op 

De marketingspecialisten van OrangeTalent zetten zich elke maand in voor de B2C merken BoilerGarant en AircoGarant, maar ook  Veral Nederland voor de B2B-markt. Maandelijks perfectioneren we de gebruikerservaring met CRO en we optimaliseren zoekmachine marketing. Onze SEO-strategie is als een perfect afgestemde thermostaat: altijd de juiste temperatuur voor maximaal comfort. 

De resultaten zijn onmiskenbaar. De keuzehulp en verbeterde webshop navigatie hebben geleid tot minder afhakers, meer voltooide orders en een toename in klanttevredenheid. Chatbot Kristiaan zorgt ervoor dat klantvragen snel en efficiënt beantwoord worden, waardoor geen enkele klant of kans gemist wordt. 

Ons uitgebreide usability onderzoek met eye-tracking heeft een diep inzicht gegeven in het gedrag en de voorkeuren van de bezoekers, waardoor de zeer begrijpelijke productdetailpagina’s (PDP’s) zijn ontstaan. En door de aanwezigheid op e-commerce platforms zoals Bol.com hebben we de zichtbaarheid en orders voor BoilerGarant significant vergroot.  

In een tijdperk waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, blijft BoilerGarant groeien, mede dankzij onze doordachte digitale strategie. Dit teamwork is hét bewijs dat een mix van digitale lef en technisch-expertise mentaliteit de sleutel is tot keihard, blijvend succes. 

Great Succes 

In de samenwerking tussen OrangeTalent en BoilerGarant zijn keiharde groeicijfers geboekt in de omzetcijfers, en still going strong. En het zijn de mensen die voor dat succes gezorgd hebben. Zo werken de OrangeTalent specialisten regelmatig op locatie en gaan we samen naar events om voorop te lopen in de wereld van e-commerce. Ook scherpen we ieder kwartaal de prioriteiten aan, om de strategie zo effectief mogelijk uit te voeren. 

In 2015 begon BoilerGarant als klein familiebedrijf in een schuur met de opslag en de verkoop van elektrische boilers. Jaren later staat er een miljoenenbedrijf dat vooroploopt in de branche, waar elke dagen tientallen personeelsleden met veel plezier komen werken. Naast BoilerGarant is ook AircoGarant ontstaan en met Veral Nederland is er een tak voor de B2B markt: allemaal met een hoge mate van digitale volwassenheid in een snel innoverende markt.  

Met groei komen vanzelfsprekend operationele, tactische en strategische uitdagingen, die je alleen kan oplossen met een intensieve en prettige samenwerking tussen enthousiaste mensen die elkaar goed begrijpen.  

Ready for
great success?

David Knul OrangeTalent
David Knul
Business Developer