Smolke hero

Nieuwe baasjes dankzij effectieve community building strategie

Smølke
+11K leden
12.000 aangemelde huisdieren
74% engagement rate

Voor elk baasje met een kat of hond 

Smølke wil dat jij zo lang mogelijk kan spelen en genieten met je allerbeste vriend; je hond of kat. Ze maken daarom complete en gezonde alles-in-een honden- en kattenvoeding. Van topkwaliteit en voor iedereen toegankelijk. Om de betrokkenheid te vergroten is er ingezet op community building. Deze strategie werd door ons verder uitgewerkt en gedacht, om zo een community te bouwen en te optimaliseren.

  

Hoe is dit zo’n groot succes geworden? 

De diervoeding industrie is een concurrerende markt. Er zijn tientallen merken waar consumenten voor kunnen kiezen. Een klant die tevreden is met het product, is vaak een loyale klant. Door (potentiële) nieuwe baasjes zo snel mogelijk kennis te laten maken met Smølke, verlaagt dit de Customer Aqcuisition Costs en verhoogt het de Customer Lifetime Value.  

Met community building worden nieuwe klanten bereikt, klantinzichten verzameld en van nieuwe baasjes fans gemaakt. Dat is het doel en interactie het sleutelwoord in de strategie. Hiervoor zetten we een PWA in, een webfunctionaliteit die bijna hetzelfde is als een app. 

"De ambitie van Smølke is dat over vijf jaar 1 miljoen mensen gebruik hebben gemaakt van de PWA"

Ilona Franken - Marketing Communicatie Smølke

User journey 

Meegroeien met elke fase 

Geïnspireerd door de oei-ik-groei-app, is een PWA ontwikkeld: Kwispelcoach. Kwispelcoach ondersteunt nieuwe puppy of kitten baasjes bij het eerste levensjaar. Samen met Smølke brachten wij de belangrijke fases en mijlpalen in kaart tijdens dit levensjaar. Zoals de geboorte, de eerste keer mee naar huis en naar de hondenschool gaan. 

kwiselcoach user journeyFit én Fun 

Smølke staat voor 'Fit & Fun'. Kwispelcoach moeten daar natuurlijk op aansluiten. Daarom hebben we de uitstraling voorzien van kleurrijke illustraties, animaties en icoontjes. Zo is de PWA niet alleen praktisch, maar ook leuk om te gebruiken. De community ligt daarmee in lijn met het merkverhaal van Smølke.  

Snel en gemakkelijk starten in de PWA 

Er is veel aandacht besteed aan de user onboarding. Hoe maken we het zo makkelijk en leuk mogelijk om je puppy of kitten toe te voegen? Hoe zorgen we ervoor dat de gebruikers kennis maken met alle functies in de applicatie? Antwoorden op vragen als deze helpen om de onboarding te verbeteren. Zo ervaren gebruikers meer gebruiksgemak en ervaren zij de meerwaarde van de app snel. Het voordeel? Minder afhakers en meer loyale klanten. Great! 

Features 

Speciaal voor de Kwispelcoach zijn er functionaliteiten ontworpen en gebouwd om de PWA op maat te maken. Voorbeelden van functionaliteiten zijn een profiel aanmaken, mijlpalen afvinken en tips bekijken. Zo kan Smølke precies meten in welke fase van de customer journey een gebruiker zich bevindt. 

Features kwiselcoachNieuwe baasjes vinden en binden met online marketing 

Zodra de PWA staat, is het zaak om baasjes te vinden en te activeren. Dankzij gerichte social media en SEA campagnes, stromen er elke dag nieuwe leden binnen. Doordat continue te testen met diverse advertenties, verlagen de kosten per nieuw lid structureel. Zo onboarden we dagelijk nieuwe baasjes in de community, waardoor je Smolke direct contact heeft met potentiële klanten. 

nieuwe baasjes vinden voor KwispelcoachTalk about great results 

Dankzij de PWA en de online marketing strategie melden nieuwe baasjes zich dagelijks aan op het platform. Hierdoor werkt Smølke op speelse en unieke wijze aan de brand-awareness en werkt de PWA als acquisitiekanaal. Gemaakt door en voor echte baasjes!   

Ready for
great success?

David Knul OrangeTalent
David Knul
Business Developer