Heinen Delfts Blauw

iPad Veranda Store

Heinen Delfts Blauw

Heinen Delfts Blauw is een van de bekendste producenten van Delfts blauw aardewerk. Met eigen schilders, ontwerpers en productiehuis biedt Heinen een breed scala aan Delfts Blauw. In de 10 winkels, op a-locaties in Amsterdam, Delft en Curacao wordt dagelijks Delfts Blauw verkocht. Ook online is Heinen actief, maar daar wil Heinen in de komende jaren een flinke groei doormaken. Het doel: met de webshop dezelfde omzet realiseren als een fysieke winkel in Amsterdam.

Screenshot Heinen Delfts Blauw

De vraag

Heinen wil doormiddel van een nieuwe webshop en opvallende marketingcommunicatie de groei van verkoop van souvenirs doorzetten én nieuwe doelgroepen met een nieuw productaanbod bereiken. De payoff ‘creating new traditions’ is daarin het uitgangspunt van alle communicatie. Aan OrangeTalent de vraag om deze nieuwe lijn naar een online aanpak te vertalen. Met een uitstekende webshop, passende online communicatie en optimale vindbaarheid.

De eerste stappen zijn gezet: de webshop is online, de adwords zijn opgestart en in Google shopping zijn de producten te vinden. Inmiddels wordt hard gewerkt aan een marketingstrategie voor Social Media, mailings en cross-selling tussen de fysieke winkels en de webshop.

Opdracht

Heinen Delfts Blauw wil via de online kanalen de omzet van een fysieke winkel realiseren en in de zoekresultaten boven haar grootste concurrenten worden getoond.

Mooie beelden
Aanpak

Aanpak

Er is begonnen met het ontwikkelen van een geheel nieuwe huisstijl voor de complete bedrijfsvoering. Hierin zijn ook winkeluitstraling, offset en alle andere middelen meegenomen. Vervolgens is via gedegen onderzoek een online strategie uitgedacht. Daarna hebben we de webshop in zogenaamde wireframes volledig geschetst. Hierbij is nagedacht over de optimale klantreis voor de kopende bezoekers. Gedurende een korte periode na livegang is over gegaan op een sterke online communicatiemix die de merkbekendheid in Nederland én de bekendste afzetlanden (Amerika, China en diverse andere landen) van Heinen Delfts Blauw moet vergroten.

Heinen Delfts Blauw foto winkel detail
Om de website compleet te maken zijn er professionele foto's gemaakt van de producten, de winkels, en de werkplaats. Wij dachten mee, zodat het perfect aansluit op de huisstijl en de website.
Heinen Delfts Blauw tekening kissing couple

King koppeling

De webshop van Heinen is gekoppeld aan het CRM systeem van King. Één van de redenen waarom Heinen voor OrangeTalent heeft gekozen, is onze ervaring met de koppeling tussen King en webshops. De orders vanuit de webshop worden rechtstreeks King in geschoten en andersom worden nieuwe producten vanuit King getoond in de webshop van Heinen. Ook het uitlezen van order- en pakbonnen wordt 1:1 gesynchroniseerd.

SEO arrow

SEO, SEA, social media marketing

Om de diverse doelgroepen optimaal te bedienen is een brede communicatiestrategie ingezet. Toeristen die in Amsterdam of Delft aankomen kunnen Facebookadvertenties tegenkomen, via Google shopping en Adwords staat Heinen standaard bij de eerste 3 aanbieders. Daarnaast heeft Heinen een zeer sterke organische positie verworven, deze bouwen we in de komende periode uit doormiddel van blogs, het toevoegen van landingspagina’s en het opbouwen van autoriteit.

Afbeelding website overzicht categorieën
Afbeelding webshop overzicht
Afbeelding webshop detailpagina
Afbeelding webshop winkelmandje

Onze USP’s

  • Een webshop met een hoge laadsnelheid
  • Het belangrijkste voor een goed converterende webshop: snelheid en gebruiksvriendelijkheid. We kunnen wel zeggen dat dat ons goed is gelukt!
  • Optimale posities in zoekmachines
  • De combinatie tussen de verworven posities uit het verleden, een goed zoekwoordonderzoek, gedegen teksten op SEO-basis en dito invulling van Adwords en shopping geven ons vanaf de start een voorsprong op de concurrentie.
  • Handbeschilderde elementen komen terug in de webshop
  • De samenwerking tussen de designers van OrangeTalent en de schilders van Heinen was optimaal. Zo hebben we ook in de site ambachtelijk handschilderwerk verwerkt!
  • Een frisse uitstraling
  • Creating new traditions is niet alleen terug te zien in de producten. Ook in de online communicatie zorgen we er atijd voor dat hier aan gedacht wordt. Door leuke twists, een combinatie te leggen tussen traditie en innovatie of gewoon door slim gebruik van de huisstijl kleuren.

Nu begint het pas!

We zeggen het eerlijk: wij zijn best wel trots op dit resultaat. Maar, nu begint het pas. Samen gaan we ervoor dat iedere Nederlander Delfts Blauw omarmt.

Met passende communicatie start vandaag een nieuwe traditie in Delfts Blauw!

Screenshot Heinen Delfts Blauw

Benieuwd naar het online resultaat?


Bekijk direct de webshop

Benieuwd wat
OrangeTalent voor jou kan doen?

Neem contact op, de verse jus d'orange staat klaar!


Maurits Schraven