Van Werven

Samen werken aan
échte oplossingen

Waarom

Vanuit de communicatiestrategie van Van Werven kwam de boodschap duidelijk naar voren: samen werken aan échte oplossingen en oprecht en authentiek ondernemen. Dat begint bij het uitdragen van de kernwaarden van het familiebedrijf. Laten zien dat alles mogelijk is. Inspireren en innoveren met oog voor mens en milieu.

Opdracht

Aan OrangeTalent de vraag om deze kernwaarden ook online te communiceren. Een visueel sterke website ontwerpen en programmeren, die exact aansluit op het doel van Van Werven. Betekenis geven aan het “samen werken aan échte oplossingen” principe voor duurzame relaties.

Huisstijl

Om visueel onderscheidend te zijn, is in samenwerking met Bredewold de huidige huisstijl door ontwikkeld. Het is belangrijk om vertrouwen uit te stralen, maar vooral om een stempel te drukken. Een huisstijl dat van Werven als eenheid presenteert en de identiteit van het bedrijf weergeeft.

Dit heeft gezorgd voor een uitstraling die naast het creëren van vertrouwen ook de duurzame aspiraties naar de doelgroep communiceert.

Fotografie

Hoe kan je de verantwoordelijkheid als mens voor échte oplossingen, duurzaamheid en innovativiteit mooi in beeld brengen? Om het visuele aspect van de website te ondersteunen is de fotografie professioneel opgepakt.

De foto's laten zien hoe Van Werven werkt aan duurzame oplossingen en relaties met haar partners. Foto’s die beeld geven aan Van Werven en haar mensen.

Concept

In de conceptfase wordt de missie van Van Werven centraal gezet. Hoe gaan we dit, samen met de kernwaarden van Van Werven, op hoger niveau overbrengen op de doelgroep? Hoe komt dit tot uiting in de website?

Natuurlijk moet duidelijk worden waar Van Werven voor staat en welke diensten hen uniek maken. In één oogopslag moet helder zijn waarom Van Werven de specialist is op het gebied van infra en recycling.

Maar om echt tot de doelgroep door te dringen is er onderscheidende communicatie nodig. Unieke verhalen en beelden moeten worden gecommuniceerd. De beste manier om dat over te brengen? Storytelling. Door middel van longreads en foto’s van de mensen van Van Werven wordt een oprecht verhaal vertelt. Een belangrijk onderdeel op de website.

Interactie ontwerp

Structuur

De website heeft een structuur gekregen die helemaal aansluit bij de nieuwe positionering van Van Werven. Bij Van Werven werken de divisies nauw met elkaar samen om tot échte oplossingen te komen. Op de website wordt verwezen naar logische vervolgstappen, bijvoorbeeld van afvalinzameling naar recycling.

Elke divisie heeft een prominente rol gekregen in de navigatie. Bezoekers worden door de website geleid aan de hand van longreads en overzichtspagina’s. Vervolgens kunnen bezoekers doorklikken om specifieke informatie te vinden over een dienst, case of product.

Prototypes

Elk project begint met brainstormen en schetsen op papier. De beste ideeën brengen we tot leven, zo begrijpt opdrachtgever hoe de website gaat werken.

Onze interaction designers hebben een klikbaar prototype gemaakt. Dit heeft de opdrachtgever gebruikt om waardevolle feedback te geven over de werking van de site. Samen zijn wij zo tot een betere oplossing gekomen. Precies wat Van Werven nastreeft.

Uitwerking

 
40374 Ton kunstof

Infographics

Bij het opstellen van het concept voor Van Werven is er gekozen om gebruik te maken van storytelling en longreads. Een belangrijk onderdeel van de nieuwe website zijn de cases van klanten. Deze cases worden op een verhalende manier getoond. Infographics maken het mogelijk om op een visuele manier dit verhaal duidelijk over te brengen aan de gebruiker. Getallen zoals 60.000 ton zegt weinig. Zodra we dit tonen als de inhoud van bijvoorbeeld de ArenA kunnen mensen zich deze hoeveelheid inbeelden en komen de cijfers beter over.

Webshop

Van Werven staat klaar als partner voor totaaloplossingen, maar voorziet ook ondernemingen en particulieren voor verhuur mogelijkheden. Om de verhuur te bevorderen is er een webshop ontwikkeld. Gebruiksvriendelijk en functioneel.

De webshop moet het voor de bezoeker eenvoudig maken om een afvalcontainer te huren. Een onmisbaar onderdeel om puin op te slaan en vervolgens duurzaam te verwerken.

De bezoeker krijgt direct een helder overzicht aan afvalcontainers en prijzen. Hierdoor kan er een snelle keuze gemaakt worden. Dit vereenvoudigt het bestelproces voor de bezoeker.

Resultaat

Na een lange periode van hard samen werken is het moment daar. De ontwikkeling van de website van Van Werven is tot in de puntjes afgerond. Een online innovatie om samen te werken aan langdurige oplossingen. Met Van Werven hebben we ook gewerkt aan een oplossing voor intranet en narrowcasting. Een interessant project om de interne communicatie te optimaliseren.

Van Werven is hierin een bijzondere inspiratiebron. Altijd willen verbeteren en innoveren. “Kan niet bestaat niet” is onderdeel van hun motivatie. Een uitspraak dat in het resultaat van de website duidelijk wordt gemaakt.

Wij hebben ook gewerkt aan: Team Van Werven

Bekijk dit project

Benieuwd wat
OrangeTalent voor jou kan doen?

Neem contact op, de verse jus d'orange staat klaar!


Niels Callenbach