Je stopt veel tijd en energie in een mooie website dat jouw bedrijf vertegenwoordigt. Je nieuwe website moet meer verkeer, leads of orders gaan opleveren. Na veel investeringen krijg je eindelijk een groei in website bezoek te pakken. Je realiseert steeds meer verkeer, maar je wilt toch wat meer orders pakken. Tijd om jouw website bezoekers te verleiden! Met deze 4 overtuigingstechnieken verhoog je de conversie!
Bied een niet te weigeren of zeer aantrekkelijke deal aan
Maak gebruik van de typisch Nederlandsche kwaal. Ziet een Nederlander ergens een niet te missen deal, dan gaan alarmbellen af. “Ik wil het nu hebben”. Laat aantrekkelijke aanbiedingen overal terugkomen op je website. Denk aan een gratis e-book, twee halen = één betalen of een aantrekkelijke korting.
Toon op belangrijke plekken op je website aanbiedingen waar je duidelijk laat zien wat de deal is. Het is het mooist om hier een timer of deadline aan te stellen: laat je doelgroep haasten om nog snel van je actie te profiteren. Zet je veel producten in de uitverkoop? Maak een categorie met aanbiedingen en stuur hier de koopjesjagers heen.
Bij Nero Gold wordt er maandelijks een product in de aanbieding gedaan en op de homepage getoond. Mensen die dit voer gebruiken, zien direct de aanbieding op de homepage en op de productpagina.

Snel bestellen: nog maar 5 stuks op voorraad
Wilt iemand heel graag een product bestellen, maar is de beschikbaarheid beperkt? Grote kans dat de bezoeker het product snel in zijn winkelmand legt en de aankoop voltooit. Mensen krijgen de neiging om producten snel te bestellen zodra zij dreigen de boot te missen. Zeker als zij je product echt nodig hebben. Zodra schaarste ontstaat in je voorraad kun je bij je producten dus tonen hoeveel stuks er nog op voorraad zijn.Wil je bijvoorbeeld bij de IKEA een meubel gaan halen, dan kun je op de website de voorraad checken. Als mensen hun droommeubel eindelijk hebben gevonden en zien dat er nog 1 op voorraad is bij het dichtstbijzijnde filiaal gaan mensen gaan zij uiteraard haast maken.

Personaliseer het aanbod voor jouw bezoeker
Verschillende grote ketens pakken personalisatie waanzinnig simpel en goed op. Open jij bijvoorbeeld de Zalando app en ben je ingelogd, dan word je hartelijk welkom geheten. Op basis van je eerdere bestellingen worden direct aantrekkelijke producten en aanbiedingen getoond. Je hoeft dus niet zelf op zoek, maar de aankoopfase wordt direct voor je gestart. Ideaal, simpel en winstgevend voor beide partijen!
Dit kun jij ook opstarten door slimme mail-automations in te schakelen waarbij je relevante producten toont of mensen met een account persoonlijke aanbiedingen te sturen. Mensen die al klant zijn kun je bijvoorbeeld een mail sturen met een persoonlijke aanbieding. Op deze manier kun jij al snel achterhalen of een persoonlijke deal werkt voor jouw doelgroep.
Je kunt bijvoorbeeld eens beginnen met een mail op basis van gekochte producten:

Ik wil dit ook!
Laat zien dat andere mensen positief zijn over jouw product. Dit kan met een reviewsysteem, maar ook door invloedrijke bloggers in te schakelen die hun ervaringen met jouw product delen. Enkele technieken:- Vraag invloedrijke bloggers jouw product te proberen.
- Zorg dat je doelgroep reviews achter laat op je website.
- Mond tot mond reclame: maak je doelgroep enthousiast!
Laat andere mensen producten en diensten voor jou promoten. Als jij een aantrekkelijk product hebt wat enthousiasme opwekt, is dit een effectieve overtuigingstechniek!