Veranderingen in de zoekresultatenpagina van Google
Google is contant bezig met het optimaliseren van haar zoekresultatenpagina. De plek is naast relevante webpagina's aangevuld met foto’s, video’s, shopping, veelgestelde vragen en meer. Wellicht heb je het al gespot. De aanvullingen hebben alles te maken met de nieuwe update van Google die half juni 2021 gaat uitrollen. De naam spreekt tot de verbeelding: Google Page Experience.
Verbeter de ervaring op een webpagina
Google Page Experience richt zich op de gebruiksvriendelijkheid van een webpagina. Gebruik je bijvoorbeeld veel pop-up's? Dan kan dat worden afgestraft. En zo zijn er nog andere zaken die ervoor kunnen zorgen dat je positie verslechtert. Het is daarom belangrijk om een aantal zaken te controleren om voorbereid te zijn op de update. Hier volgt een lijst:
- 1. Keyword posities (SEMrush + Google)
- 2. Concurrentie (SEMrush + Google)
- 3. Paginafunctionaliteit (Google Search Console)
- 4. SEO-verkeer (Google Analytics)
Lees de hele blog op Frankwatching
In mijn tweede blog op Frankwatching vertel ik in detail over de Google Page Experience update. Ook komt Google Web Vitals uitgebreid aan bod. Je leest de blog via deze link: Be prepared! Dit moet je weten over de Google Page Experience-update.

Over mij:
- Senior Online Marketeer
- SEO specialist
- Maandelijkse blogger bij Frankwatching