Wanneer je aan de slag gaat als SEA-specialist bij OrangeTalent kan je rekenen op weken die eigenlijk altijd verschillend zijn. Een functie waarin je veel vrijheid krijgt om SEA in te zetten voor onze opdrachtgevers en veel mogelijkheid hebt om nieuwe tactieken te testen. Klinkt dit als muziek in je oren? Lees dan gauw verder, dan nemen we je mee in hoe een week er ongeveer uit ziet.
Maandag: sparren met collega’s en een uitdagende SEA klus
Op maandag starten we altijd met een overleg binnen het marketingteam. Hierin bespreken we de status van onze doelstellingen, de bijzonderheden van vorige week en daarnaast komen de laatste ontwikkelingen uit het vakgebied voorbij. Iedereen mag daarbij zijn eigen input geven, en natuurlijk geeft het je nog de mogelijkheid om een half uurtje rustig op te starten ;).
Vervolgens neem je de tijd om door de campagnes van je opdrachtgevers te lopen, wat is de huidige stand van zaken? Je hebt daarna ook meteen de ruimte om dit op te pakken of om dit in je agenda te zetten om het later in de week op te pakken. Zo ben je op maandagochtend direct in controle en weet je waar je extra aandacht aan moet besteden door de week heen.
Verder bestaat de maandag uit een 1 op 1 gesprek met de Teamlead Marketing, hierin bespreek je je eigen ontwikkeling en kan je bespreken wat er goed gaat, maar ook waar je eventueel nog hulp kan gebruiken. De rest van de dag heb je gepland staan om de SEA-campagnes van een opdrachtgever in het wereldwijde onderwijs te optimaliseren, je test een nieuwe biedstrategie en maakt een analyse van de goed converterende zoektermen, die je vervolgens gebruikt om de campagnes mee te verbeteren.
Dinsdag: Sprintmeeting met opdrachtgever en optimalisaties Microsoft Ads
Je start met het bijwerken van je mail en we beginnen gezamenlijk met de Marketing huddle, hierin bespreekt ieder teamlid zijn of haar prioriteit en geven we aan of we elkaar nog nodig hebben. Verder heb je deze ochtend een sprintmeeting met een opdrachtgever op de planning staan, je bereidt deze voor en vervolgens werk je de acties vanuit het overleg uit en werk je dit bij op Trello.
Lunch! Tijd om je collega’s in te maken op de PlayStation tijdens een potje Trackmania, nog nooit gespeeld? Ook dan ben je welkom, we leren het je graag :).
In de middag heb je gepland staan om aan de slag te gaan met het optimaliseren van de Microsoft Ads voor een grote B2B-opdrachtgever. Je checkt de resultaten van de afgelopen 14 dagen en voert verbeteringen door op het gebied van advertentieteksten, biedingen en sleutelt aan de advertentieplanning. De middag sluit je af om de sprintmeeting van komende donderdag voor te bereiden samen met de betrokken collega’s.
Woensdag: Testen van nieuwe ontwikkelingen en analyse
Uit een webinar over de nieuwste SEA-tactieken heb je punten genoteerd die je graag wil testen, dat heb je deze ochtend op de planning staan. Ook heb je een nieuwe tool ontdekt tijdens het webinar, die test je direct uit voor een opdrachtgever die software pakketten verkoopt voor salarisadministratie.
De week is weer door midden, ben je per ongeluk je lunch vergeten? Geen probleem, je bent meestal niet de enige ;). Een broodje is zo besteld.
Na de pauze heb je een uur gepland staan om samen met je CRO-collega websitestatistieken vanuit een Google Ads account te analyseren. Jullie brengen samen in kaart waar de knelpunten zitten en communiceren dit met je collega van Development. Een goed geoptimaliseerde landingspagina zorgt er immers voor dat je advertenties goed kunnen renderen en zo biedt je de doelgroep een optimale customer journey.
Donderdag: Sprintmeeting met opdrachtgever en nieuwe SEA-strategie bedenken
De sprintmeeting die je dinsdag hebt voorbereid, is deze ochtend. Je bespreekt de laatste dingen met de betrokken collega’s hierover en vervolgens ga je de meeting in. Het was een waardevol gesprek waar genoeg acties uit gekomen zijn, dit pak je in de ochtend verder op.
In de middag heb je een uurtje gepland staan om met je SEA-collega door wat campagnes heen te lopen, zo houden we elkaar scherp op de resultaten en kunnen we de laatste Google Ads updates doornemen. De rest van de middag zit je in een meeting met een opdrachtgever die een complex vraagstuk heeft rondom SEA-campagnes. Je bedenkt hierbij een innovatieve SEA-strategie met behulp van Channable waarmee je de opdrachtgever verrast.
Vrijdag: Persoonlijke ontwikkeling en uitbreiden Google Ads campagnes
De week is alweer bijna voorbij! Vrijdag staat in het teken van je eigen ontwikkeling en ga je aan de slag voor een opdrachtgever dat diervoeding verkoopt. In de ochtend pak je je persoonlijke doelstellingen erbij en heb je tijd om hieraan te werken.
De vrijdagmiddag lunch.. dit vieren wij altijd met heerlijk belegde broodjes die we gezamenlijk bestellen, toch wel het hoogtepunt van de week voor de meeste van ons ;).
In de middag ga je aan de slag met een zoekwoordonderzoek en verrijk je de Google Ads campagnes hiermee, je neemt je mail nog even goed door, bereid het marketingoverleg van komende maandag vast voor en je zorgt dat je voortgang van je doelstellingen zijn bijgewerkt. Dan is het tijd voor weekend, maar niet voordat je nog een drankje hebt gedronken met je collega’s.

Part of the team!
Zoals je kunt lezen is de werkweek van een SEA-specialist gevarieerd en dynamisch. Het vereist een mix van analytische vaardigheden, creativiteit, communicatie en een constante drang naar innovatie. In een wereld die nooit stil staat, is het essentieel dat de SEA-specialist doelgericht, proactief en altijd klaar is om zich aan te passen aan nieuwe uitdagingen. Denk jij hier ook zo over? Bekijk dan onze vacatures!