
Humor
Er gaat geen inhaker voorbij waarin geen humor is toegepast. Het gebruik van humoristische marketing is een goede manier om de consument op informele manier te bereiken. Humor verkleint de afstand tussen het bedrijf en de consument.
Actualiteit
Inhakers gebeuren op de dag van de gebeurtenis zelf. Het thema van de desbetreffende inhaker wordt veel op het internet besproken en het zit vers in het geheugen. Actualiteit zorgt voor meer relevantie van het bericht. Er wordt ergens over gesproken, of men wil dat er over gesproken wordt, en als bedrijf speel je daar direct op in.
Aandacht
Mede door de humor en actualiteit van inhakers kom je als bedrijf onder de aandacht. Een inhaker is opvallend en krachtiger dan een standaard advertentie. Ze worden door de actualiteit beter herkend en door de wijze van communiceren beter herinnerd. Het versterkt dus de naamsbekendheid van het merk of bedrijf.

Binding
Omdat inhakers vaak op een grappige en positieve manier ingezet worden, wordt de binding/loyaliteit met de consument versterkt. Wanneer de inhaker op de juiste manier wordt overgebracht op de doelgroep wordt het bericht hoger gewaardeerd. Dit versterkt het imago.
Go viral!
Inhaken is eigenlijk een vorm van viral marketing. Viral marketing kenmerkt zich door een creatieve en goedkope communicatie uiting, die snel en een groot bereik heeft. Het wordt ook gezien als een vorm van mond-tot-mond reclame.
Met middelen zoals social media worden inhakers eenvoudig en op hoog tempo verspreidt. Alle voordelen komen hier in samen. Het verbeteren van:
- De naamsbekendheid
- Het imago
- Een kostenvoordeel
Samen kijken hoe online inhakers voor jouw effectief kunnen zijn?
Kom eens op de koffie en we kijken samen naar de mogelijkheden.