Notes » Inspiratie » Zakelijk gebruik van Snapchat
Zakelijk gebruik van Snapchat

Zakelijk gebruik van Snapchat

Zakelijk gebruik van Snapchat: kan dat?

Neem even de tijd om dit te snappen: dan weet je wat Snapchat is en hoe dit zakelijk ingezet wordt. Met de mobiele app 'Snapchat' stuur je foto's en video's die de ontvanger enkele seconden te zien krijgt en daarna verdwijnt.


Wat is Snapchat nou precies?

Je kunt Snapchat zowel zakelijk als privé inzetten. Inmiddels hebben al 1,9 miljoen Nederlanders deze app op de telefoon staan. Hoog tijd dat dit medium, dat in Nederland nog steeds groeit, serieus genomen wordt.

Hoe kan jij Snapchat gebruiken voor jouw bedrijf?


Met Snapchat kan je een foto of video maken. Vervolgens kan je één regel tekst toevoegen, ter breedte van je scherm. Als je het wilt kan je ook iets bij de foto tekenen of er een filter overheen doen. Vervolgens wil je deze foto of video delen. Je kunt zelf instellen hoe lang de ontvanger jouw bericht mag bekijken. Maakt je ontvanger een screenshot? Dan krijg jij hiervan een melding.

Hoe kan je Snapchat inzetten voor zakelijk gebruik?

Is jouw bedrijf klaar voor Snapchat?

Als je Snapchat effectief wilt inzetten, moet je veel tijd investeren in connecties. Coneecties zijn essentieel. In Nederland kun je helaas nog niet adverteren, waardoor het creëren van een groot ontvangersbestand veel werk is. Ook krijg je geen statistieken te zien. Het onderstaande figuur geeft een goede indicatie of jouw bedrijf klaar is voor Snapchat!
 
Bron: 42bis
  • Maak je doelgroep warm
    Toegegeven: Snapchat is eigenlijk alleen interessant voor de leeftijden 13-34 jaar. Toch kan dit voor bepaalde bedrijven heel interessant zijn. Geef jouw doelgroep eens een kijkje in de keuken of vertel dat er een nieuw product wordt gelanceerd.
     
  • Ook voor B2B
    Dit kan natuurlijk ook goed werken voor diensten. Stel dat je als reclamebureau bezig bent met een grootse creatie, dan kun je dit mooi delen met de opdrachtgever! Al is het maar om de relatie met je klant warm te houden.
     
  • Sollicitatie
    Zelfs voor sollicitaties is Snapchat te gebruiken. Bijvoorbeeld voor creatieve functies als ontwerper of designer. Grubhub stuurde bijvoorbeeld 6 getekende Snapchats de wereld in om de ideale stagiair te vinden. Een briljante en creatieve manier om je werknemers te vinden!

    Bron: Frankwatching

    Hoe zou Snapchat voor jullie bedrijf kunnen werken? Of gebruiken jullie het al? Zo ja, hoe dan? Laat het weten bij de reacties of neem contact met ons op om de mogelijkheden van Snapchat te bespreken!