Notes » Nieuws » Jij hebt je statistieken toch wel op orde?
Jij hebt je statistieken toch wel op orde?

Jij hebt je statistieken toch wel op orde?

Conversies realiseren, dat is waar ieder bedrijf naar streeft. Denk aan het invullen van een contact- en offerteformulier. Als bedrijf wil je blijven verbeteren om in contact te komen met potentiële klanten. Daar wordt tijd en geld voor vrijgemaakt. De bijbehorende uitspraak van John Wanamaker is hier direct van toepassing: “50% van mijn budget is weggegooid geld, ik weet alleen niet welke 50%”.

Call-tracking: telefonische conversies online inzichtelijk maken."

Niet alle bedrijven slagen erin om al hun campagnekosten en opbrengsten in kaart te brengen. Hoewel online investeringen steeds inzichtelijker worden gemaakt, wordt er toch een belangrijke slag gemist. Een hoop conversies in de Business-to-Business vindt via de telefoon plaats. Het is zonde wanneer je hier geen statistieken van hebt. Hoe kan je online resultaat en telefonie samen brengen? Door middel van ‘call-tracking’ kan je telefonische conversies online inzichtelijk maken.

Waar komen mijn telefoongesprekken vandaan?

Bedrijven worden regelmatig gebeld om een offerte op te maken. Dit wordt echter (te) weinig in de resultaten opgenomen, terwijl het een verdienste kan zijn van alle input in je campagnes. Helemaal in dé tijd van smartphones. Door de herkomst van telefoongesprekken te achterhalen worden er meer resultaten inzichtelijk gemaakt. Door middel van call-tracking kan dit geregistreerd worden.
  • Waar komen de telefoongesprekken vandaan?
  • Op welke dagen en tijdstippen ontvang ik de meeste telefonische aanvragen?
  • Via welke pagina’s worden er telefonische conversies gerealiseerd?

Hiermee wordt het weggegooide budget van 50% aanzienlijk verkleind."

Dit wordt in een duidelijk overzicht getoond. Deze statistieken kunnen de effectiviteit van je campagne inzichtelijk maken. Wat hebben de campagnes mij gekost en welke opbrengsten staan er tegenover? Oftewel, wat is de Return On Investment (ROI) van mijn campagnes? Hiermee wordt het weggegooide budget van 50% aanzienlijk verkleind. Je weet immers wat je moet verbeteren en waar het goed gaat.

Koppeling met Google Analytics en Google Adwords

Met het call-tracking systeem is het mogelijk om de statistieken direct met Google Adwords en Google Analytics te koppelen. Dit maakt het mogelijk om telefoongesprekken te registreren op zoekwoordniveau. Zo kom je direct te weten welk zoekwoord een telefonische conversie heeft opgeleverd. Dit draagt bij aan de optimalisatie van je conversies en je online vindbaarheid.

Call-tracking is vooral toepasbaar op de resultaten vanuit Google Adwords en de organische zoekresultaten uit Google. Het is echter ook toe te passen voor bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en offline kanalen.

Een uniek nummer voor iedere bezoeker

Om telefonische oproepen op de juiste wijze te registreren krijgt iedere bezoeker een uniek telefoonnummer te zien. Hierdoor kan het call-tracking systeem achterhalen waar de persoon vandaan komt, via welke pagina, via welke zoekopdracht etc. Het telefoonnummer dat de bezoeker te zien krijgt wordt automatisch doorgeschakeld naar het nummer van jouw bedrijf.

Ben jij benieuwd naar de inzichten van het call-tracking systeem en wil je weten waar jouw oproepen vandaan komen? Neem gerust contact met ons op en wij leggen het gebruik en de voordelen van call-tracking voor jouw bedrijf nader uit.