Notes » Nieuws » Vergroot de verkoopkans van jouw webshop producten
Vergroot de verkoopkans van jouw webshop producten

Vergroot de verkoopkans van jouw webshop producten

Bol.com, Google Shopping en beslist.nl: het zijn websites met hoge bezoekersaantallen. Als eigenaar van een webshop kan het interessant zijn om je producten daar aan te bieden. Je bereikt een grotere koopgerichte doelgroep, die zoekt naar producten die aan hun behoefte voldoen. Het aanbieden van jouw producten wordt gedaan door middel van een productfeed. Channable helpt bij het op maat maken van de productfeed.
 

Als eigenaar van een webshop kan het interessant zij om je producten breder aan te bieden.
 

Productinformatie op maat aangeboden

Bol.com en Google Shopping hebben beiden een eigen huisstijl die zij consequent doorvoeren. De productinformatie van de aangeboden producten moeten op maat gemaakt worden. Bied je die productinformatie niet op maat aan, dan worden jouw producten niet geaccepteerd en doorgevoerd op de betreffende websites. Het is belangrijk dat de door jouw aangeboden productinformatie wordt afgestemd op de wensen en eisen van de prijsvergelijking site of online marktplaats.



 

De productfeed

Alle producten met bijhorende productinformatie, die worden aangeboden in jouw webshop, staan in een zogeheten productfeed. Denk aan gegevens als productomschrijving, -voorraad, EAN-code en productmerk. De productfeed met bijhorende informatie kan eenvoudig op maat gemaakt worden met Channable. Het aanbieden kan, met behulp van Channable, sneller en efficiënter.

 
 

Hoe maken wij met Channable jouw productfeed op maat?

Medewerkers van Channable passen de productfeed aan naar de eisen van de vergelijkingssite of online marktplaats.

We kiezen het kanaal waarvoor je productfeed op maat gemaakt moet worden. Jouw productfeed wordt doorgestuurd aan Channable. Medewerkers van Channable passen de productfeed aan naar de wensen van de vergelijkingssite of online marktplaats. Vervolgens kan de feed ingelezen worden en jouw producten worden aangeboden op het betreffende kanaal.
 

Een voorbeeld

Jij start een webshop waarin je tuinartikelen aanbiedt. Tuinslangen, -gereedschap, tuinhark, tuinkabouters etc. Je wilt naast de webshop jouw producten ook aanbieden in Google Shopping.  Google Shopping werkt op basis van categorieën. Alle producten worden onder gebracht in die categorieën. Jouw producten worden ook ondergebracht in die categorieën. Een tuinhark valt in een andere categorie dan een tuinkabouter.

De categorieën van Google Shopping moeten terug komen in de productfeed. Grote kans dat de categorieën in productfeed (gegenereerd vanuit jouw shop) niet overeenkomen met de categorieën van Google Shopping.

De medewerkers van Channable signaleren dit en zorgen ervoor dat de categorieën toegevoegd worden in de feed. Door het toevoegen van de juiste categorieën aan de feed, kan Google Shopping de feed inlezen. Jouw producten komen zo op de juiste plaatst in Google Shopping te staan.
 

Conclusie

Met een op maat gemaakte productfeed, door Channable, wordt je productfeed altijd goedgekeurd.

Met een op maat gemaakte productfeed door Channable, wordt je productfeed altijd goedgekeurd. Jouw producten worden dan getoond op bijvoorbeeld Bol.com of Google Shopping. Met deze vertoning bied je jouw producten breder aan, waardoor je verkoopkans toeneemt.

Meer weten over een productfeed, het breder aanbieden van je producten of Channable? Schroom niet en neem contact met ons op.