Notes » Nieuws » Waarom vriendschap met bloggers loont
Waarom vriendschap met bloggers loont

Waarom vriendschap met bloggers loont

Iedereen kent wel een website waar blogs worden gepubliceerd over zaken die jij interessant vindt.  Als we ons in de blogwereld verdiepen, zien we dat er voor veel onderwerpen invloedrijke bloggers te vinden zijn. Zomaar een paar populaire blog-onderwerpen: auto's, eten, het leven van een moeder, het leven van een vader, gadgets en sport.

Een goede verstandhouding met belangrijke bloggers kan winstgevend voor je uitpakken"



In deze blog bespreken we waarom bloggers interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf!


Hoe herken je goede bloggers?

Een blogger is iemand die schrijft over wat hij of zij meemaakt en dat beargumenteert. Een succesvolle blogger herken je aan de volgende punten:

• Elke dag een nieuwe blog.
• Groot sociaal bereik.
• Leuke  en originele content.
• Duidelijke mening die invloed heeft.
• Goed vindbaar via Google.
• Leeft van zijn of haar blog.

Een goede verstandhouding met belangrijke bloggers kan winstgevend voor je uitpakken.  Gewoon een praktische tip: zorg dat je de juiste bloggers benadert.

Gewoon een praktische tip: zorg dat je de juiste bloggers benadert"

Een review over auto-onderdelen haalt weinig uit als je die door een mommyblogger laat schrijven. Een mommyblogger die schrijft over babyvoeding sluit veel beter aan bij de doelgroep.  

Er zijn twee belangrijke redenen waarom vrienden worden met bloggers voordeel kan opleveren: bereik en invloed.


Het bereik van een blogger

Een van de kenmerken van een blogger is het bereik.  Er zijn bloggers met maandelijks meer dan 30.000 unieke bezoekers op hun website. Wanneer zij hun blog op Facebook verspreiden onder 7.500 mensen, kun je nagaan hoeveel bereik zij hebben. Twitter, Instagram en Pinterest worden gebruikt door bloggers om met beeld hun blog te verspreiden. Met een goede blog bereiken zij met gemak 5.000 unieke lezers. Een mooie kans om jouw product of dienst te laten testen en vervolgens door een blogger te laten beoordelen. Zo maak je kennis met een nieuw segment van jouw potentiële doelgroep!

Zij hebben invloed op kennis, houding en gedrag"


De invloed van een blogger

De mening van een blogger wordt serieus genomen door de doelgroep. Zij hebben invloed op de kennis, houding en gedrag van de doelgroep. Een voorbeeld van een healthy food-blogger:

"Champagne is heel schadelijk voor je gezondheid. De suikers, alcohol en bubbels in een glas champagne zorgt ervoor dat 3 weken sporten zo de prullenbak in kan. Ik drink dan ook altijd een glaasje water op een gezellige avond!"

De blogger geeft kennis mee: champagne is schadelijk door suiker, alcohol en bubbels. De houding tegenover champagne wordt beïnvloed: het is immers ongezond en je gooit drie weken sporten in de prullenbak volgens onze healthy food-blogger.  De doelgroep moet nu ander gedrag gaan tonen: het glaasje water in plaats van champagne.

Een samenwerking met bloggers kan goed zijn voor jouw bedrijfsresultaten. Laat je producten eens testen door een blogger en vraag hen hierover schrijven. Een slim doordacht weggevertje aan een blogger kan je veel nieuwe orders opleveren. Zij veranderen kennis, houding en gedrag van je doelgroep én je maakt gebruik van hun grote bereik.


Hoe werk je samen met bloggers?

Het is belangrijk dat je op een juiste manier contact zoekt met bloggers. Bloggers zijn niet commercieel ingesteld en zitten niet te wachten op moeilijk vakjargon.

Bloggers zijn niet commercieel ingesteld"


Bloggers zijn spontane mensen die overal een lolletje in zien en geen blad voor de mond nemen. In je eerste benadering moet je meteen als 'mens' overkomen om een kans te maken. Gebruik emoticons, een informele houding en hippe woorden. Maak grapjes, waardeer hun werk en doe vooral niet te moeilijk. Als je deze handvatten vasthoudt in het contact, heb je een grote kans om vrienden te worden met een invloedrijke blogger voor jouw doelgroep!

Benieuwd hoe jij bloggers kan inzetten voor jouw producten of diensten? Neem gerust contact met ons op of kom langs voor een kop koffie en een goed gesprek!