Loon Salarissoftware maakt salarissoftware voor het MKB en levert die kant-en-klaar aan voor de 200 branches in Nederland, die elk hun eigen cao hebben. Google Ads is altijd een belangrijke bron van leads geweest voor Loon Salarissoftware. Waar campagnes voorheen goed werkten, is Google Ads steeds complexer en lastiger te begrijpen. Zeker als je dit niet op dagelijkse basis bijhoudt en je gaat leunen op de wisselende adviezen van Google Ads vertegenwoordigers. Daarom heeft Loon Salarissoftware contact opgenomen met de digitale experts van OrangeTalent met de volgende vraag:
“Hoe kunnen wij meer leads genereren zonder dat we er extra advertentiebudget voor moeten inzetten?”

Het doel van Loon Salarissoftware is om bedrijven uit het MKB en administratiekantoren aan te laten sluiten bij hen. Google Ads is hierbij een belangrijke bron van nieuwe leads.
Op basis van de kennismaking bleek dat er 3 soorten werkzaamheden nodig zijn om Loon Salarissoftware naar succes te leiden met de Google Ads campagnes.
- Eenmalig verbeterpunten doorvoeren op basis van de Google Ads scan
- Samenwerken aan de Google Ads campagnes
- De website als leadgenerator verbeteren met een Digitale Quickscan
Fase 1: Google Ads scan
Om direct impact te maken is inzicht in de doelstelling van Loon Salarissoftware cruciaal. Op basis van de doelstelling checkt OrangeTalent de huidige instellingen van alle campagnes en de resultaten daarvan. Zo bepaalt OrangeTalent welke campagnes effectief zijn en verbeterd kunnen worden en welke juist niet. Een digitale expert loopt het hele account door om optimalisaties en kansen te bepalen.
Hierbij kijkt OrangeTalent naar diverse databronnen om tot een compleet oordeel te komen. Vanuit Google Analytics worden de prestaties geanalyseerd van de website om te achterhalen hoe de converterende doelgroep eruit ziet. Via Google Search Console wordt gekeken naar de zoektermen waarop Loon Salarissoftware organisch vindbaar is.

Door het organische verkeer te vergelijken met data vanuit Google Ads signaleert OrangeTalent kansen. Door de website grondig te analyseren wordt de weg die een bezoeker aflegt om tot een conversie te komen duidelijk. Dit is belangrijke informatie die meegenomen wordt in het advies voor de Google Ads campagnes maar ook voor concrete tips voor conversie optimalisatie. De focus gaat uit naar 1 primaire conversie zodat de aanpak doelgericht wordt geformuleerd en campagnes daarop gestuurd gaan worden.
WIl je meer informatie over onze Google Ads Expert Review? Klik hier voor meer informatie!
Fase 2: Samenwerken aan Google Ads campagnes
De ontwikkelingen op het gebied van online marketing gaan razendsnel. Wanneer je niet op de hoogte bent van de laatste trends en ontwikkelingen kan het gebeuren dat je belangrijke updates mist die leiden tot slechtere resultaten. Ook rigoureuze veranderingen binnen Google Ads instellingen worden uit het niets doorgevoerd wanneer je hier niet van op de hoogte bent. Deze veranderingen zijn vaak goed voor Google zelf maar niet voor de adverteerder.
Na de eerste optimalisaties is het zaak om doorlopend aanpassingen te doen om de campagnes zo goed mogelijk te laten renderen, daarom zijn er 2-wekelijkse meetings gepland om concrete acties door te voeren in de Google Ads campagnes. Zo werken we wendbaar samen aan de doelstellingen van Loon Salarissoftware.

Fase 3: Digitale Quickscan
Omdat het behalen van resultaten via een Google Ads campagne meer is dan enkel de campagnes optimaliseren heeft OrangeTalent een digitale Quickscan gedaan voor de website. De campagnes kunnen goed in elkaar steken, maar wanneer de website niet converterend werkt, wordt niet alles uit het advertentiebudget gehaald en dat is zonde.
Om deze reden heeft OrangeTalent de gehele website onder de loep genomen en deze beoordeeld op 6 cruciale onderdelen:
- On-page SEO-analyse
- Zoekwoord analyse
- Autoriteits scan
- Technische scan
- Veiligheidsscan
- Drie tips om digitaal te groeien

Op basis van de bovengenoemde werkzaamheden heeft OrangeTalent samen met Loon Salarissoftware de volgende resultaten gerealiseerd in de periode mei 2022 – september 2022.
- Aantal leads vanuit Google Ads is gestegen met 139%.
- Conversiepercentage vanuit Google Ads is gestegen met 77%.
- Kosten per lead vanuit Google Ads is gedaald met 25%.
Google Ads Expert review
Ben jij benieuwd hoe OrangeTalent jouw Google Ads campagnes kan optimaliseren zodat jij meer resultaat haalt voor hetzelfde budget? Vraag dan onze Google Ads Expert review aan.