Consumenten hebben behoefte aan duidelijke productinformatie en een uitstekende service tijdens het online shoppen naar een boiler. Er zijn aanbieders die al jarenlang in de boilermarkt actief zijn. Maar er ontbeerde nog een partij die gemak, service en een duidelijke webshop voorop zet in de bedrijfsvoering.
Tot 2015: toen lanceerde BoilerGarant de webshop. Als online partner verzorgen wij sinds live-gang de online marketing. De opdracht: "Zorg dat de online omzet elk jaar groeit".



Omzet realiseren met zoekmachine marketing
Om een constante stroom van omzet in je business te realiseren zul je duurzame bronnen van verkeer moeten aanboren. Een uitstekende oplossing hiervoor is zoekmachine marketing. Uit een uitgebreid zoekwoordonderzoek bleek dat er veel kansen waren om op de eerste pagina’s te komen in Google.
Maandelijks optimaliseren we Google Ads campagnes, doen we gerichte SEO-inspanningen en beheren we een slimme Google Shopping campagne. Dit doen we allemaal met het doel om de aanwezigheid van BoilerGarant in de zoekmachines te verbeteren. Het resultaat: maandelijkse stijging in verkeer en orders en een advertentiebudget dat steeds meer geld oplevert.

Inspelen op voice-search door middel van blogs
Het zoekgedrag van consumenten verandert aanzienlijk. Consumenten willen niet alleen kopen, maar ook advies krijgen en hulp vragen bij het maken van keuzes. Consumenten vragen letterlijk advies aan het apparaat dat zij gebruiken. Deze trend heet voice-search.
Om in te spelen op deze ontwikkeling is in de webshop van BoilerGarant een uitgebreide blogomgeving gebouwd. Wat levert dit op? Tienduizenden bezoekers, een duurzame relatie met de doelgroep en een verhoging van de autoriteit van BoilerGarant.

Bezoekers helpen met de juiste keuze maken
Een boiler uitkiezen is een precies klusje omdat elke consument een unieke situatie heeft. Daarom is het belangrijk om de gebruikservaring in de webshop efficiënt en behulpzaam mogelijk in te richten voor bezoekers. Dit is een doorlopend proces van aannames testen en onderzoek doen. Door bezoekers een keuzehulp in te laten vullen kunnen we een gericht aanbod doen. Resultaat? Minder afhakers in de webshop, meer voltooide orders en een hoge klanttevredenheid.
Beantwoord altijd zo snel mogelijk de vraag van de klant
Wil je, je klanten 24 uur per dag te woord kunnen staan? En wil je geen klanten en kansen meer missen omdat je even niet zo snel kon reageren? Dan is een chatbot een goede oplossing. Voor BoilerGarant maakten we Chatbot Kristiaan.


Echt weten hoe bezoekers de website gebruiken
En de doelgroep écht leren kennen hebben we gedaan met een uitgebreid usability onderzoek waarbij we eye-tracking hebben gebruikt.
Uitblinken op e-commerce platforms
Consumenten zoeken niet alleen in Google, maar ook op e-commerce platforms als Bol.com, Amazon en Marktplaats naar het juiste product. Dit is met boilers niet anders en daarom zijn de producten uit de webshop op deze platforms geplaatst. Door productfeeds op maat te maken voor het platform is BoilerGarant vindbaar in deze e-commerce platforms. Met als resultaat meer orders en indirect ook meer naamsbekendheid.



Wil jij weten wat we kunnen betekenen voor jouw webshop?
Neem contact met ons op voor een gratis adviesgesprek. Vertel ons je ambitie en we gaan het gesprek met je aan!