Epos Specerijen

Epos Specerijen

Bij Epos draait het om smaak. Dat begon al in 1952. Smaak zit diep in hun genen en is verwerkt in de heerlijke kruiden, specerijen, marinades, sauzen en hulpstoffen. De lekkerste totaaloplossing voor al hun klanten in de voedingsmiddelenindustrie.

Maar Epos is meer dan smaak alleen. De kracht zit achter de mensen die iedere dag van toegevoegde waarde zijn, verantwoording nemen, samenwerken en oplossingen creëren.

Doel van de opdrachtgever

Epos heeft als doel de klant nog beter te begrijpen en de relaties te versterken, waarbij de strategie Customer Intimacy centraal staat. Veel spreken over “de klant is koning”. Nu is het tijd om dit in de praktijk daadwerkelijk toe te passen.

Met een verbeterde online ervaring dient Epos de afstand tot de klant te verkleinen, de relaties te versterken en het menselijke aspect te bevorderen. Want Epos is ‘meer dan smaak alleen’.

De opdracht

Om de klantrelaties te versterken en de online ervaring van de doelgroepen te verbeteren, richten we ons op transparantie en vertrouwen. Het moet menselijk aanvoelen. De menselijke kracht van Epos speelt daarbij een belangrijke rol. Je klant oprecht willen helpen, informeren en adviseren. De partij die continu meedenkt met de klant.

Dit vraagt om een nieuwe online uitstraling en positionering. Daarmee begon de start van een nieuwe huisstijl, logo, pay-off en natuurlijk een responsive website.

Wireframes en prototype om een structuur vast te stellen die aansluit bij de twee doelgroepen van Epos, versspecialisten en retailers.

Start van de opdracht

De structuur van de website moet aansluiten bij versspecialisten en retailers, de twee doelgroepen van Epos. Met behulp van Wireframes is de eerste opzet ontwikkeld en tussentijds geëvalueerd. In deze fase moet duidelijk worden hoe de basisstructuur van de website eruit komt te zien en hoe we de communicatie richting de doelgroepen invullen.

Het uitgangspunt is: een persoonlijke en vertrouwelijke omgeving, die de bezoeker op heldere wijze informeert, adviseert en inspireert.

Ontwerp

In het ontwerp en de uitstraling van Epos houden we rekening met het menselijk aspect. Het moet persoonlijk zijn en vertrouwen creëren. Daarom is er gekozen voor een frisse en strakke uitstraling, die rustig op de doelgroep afkomt. Met de groene accenten speelt Epos in op de verse smaakmakers.

Wanneer je op de website belandt, is het duidelijk voor wie Epos bedoeld is. De structuur en communicatie zorgt ervoor dat de doelgroep zich aangesproken voelt en de bezoeker direct kan vinden waar hij of zij op zoek naar is. De bezoeker vindt makkelijk zijn weg, wat een bijdrage levert aan de user experience.

Om de klantrelaties verder te versterken, benadrukken we in het ontwerp de menselijke kracht en creëren we een transparante omgeving. Daarom richten we ons op storytelling met behulp van fotografie en persoonlijke verhalen van Epos als organisatie, evenals de mensen die Epos draaiende houden. Je weet precies met wie je contact hebt. Persoonlijk, vertrouwd en gemakkelijk. “The internet is about the people. Not about the internet”.

Functionaliteiten

Epos wilt ook de doelgroep informeren en vooral inspireren. OrangeTalent stond voor een mooie uitdaging om honderden producten en recepten te koppelen aan de website. Dit moet technisch niet alleen goed werken, maar ook de snelheid van de website moet optimaal blijven werken.

Bezoekers kunnen op eenvoudige wijze alle producten en recepten bekijken en direct een specificatie aanvragen. Zo maken we het voor de doelgroep eenvoudiger om vlees, vis en groenten net wat lekkerder te maken.

Heb je persoonlijk advies nodig? Dan kun je aan de hand van je postcode contact opnemen met een persoonlijk adviseur bij jou in de buurt.

Lancering

De lancering moet vanzelfsprekend met smaak gebeuren. Om de gehele strategie goed op elkaar aan te laten sluiten, hebben we een bijpassende e-mail template ontworpen voor de nieuwsbrief van Epos. Zo kan Epos de lancering van de nieuwe website, huisstijl, logo en pay-off op persoonlijke wijze naar haar klanten communiceren.

Ook benieuwd naar het eindresultaat van Epos?

Bekijk de website

Behaalde resultaten

Organisch verkeer +95%
1e maand bezoekersaantallen +75%
1e maand aantal unieke bezoekers +50%

Referentie

OrangeTalent heeft ons erg goed geholpen met het vertalen van niet alleen onze ideeën, maar ook door zich flink te verdiepen in de strategie, werkwijze en producten van Epos, om zo tot het beste resultaat te komen voor de verschillende klantgroepen.

Wij zijn trots dat we samen met onze klanten al een lange historie hebben opgebouwd. Deze historie is door Orange Talent op prachtige wijze tot leven gekomen.

Professionele manier van handelen, veel verstand van design én techniek en realistische doelen waren de motor achter realiseren van de website.

Wij zijn erg tevreden met het resultaat!

Arno Koopmans
Projectleider e-business

Benieuwd wat
OrangeTalent voor jou kan doen?

Neem contact op, de verse jus d'orange staat klaar!


Niels Callenbach