Rockbox marketingcampagne
Silvana is het merk van de lage landen voor hoofdkussens en dekbedden ter bevordering van de slaap. Onder de hoede van moederbedrijf Ducky Dons opereert Silvana al ruim 35 jaar in de markt van slaapcomfort.
Een goed hoofdkussen zorgt tenslotte voor een derde van het slaapcomfort. En dat belooft Silvana met haar Silvana support: een effectief hoofdkussen met ingebouwde neksteun. Tot op de dag van vandaag het populairste product uit hun assortiment.

Nationale zichtbaarheid creeren
Jaarlijks pakt Silvana in het najaar uit om haar zichtbaarheid naar een hoger niveau te tillen. Maar hoe zorg je ervoor dat Nederland weet dat je er bent voor optimaal slaapcomfort? Met een opvallende campagne die inspeelt op ontspanning van mensen: muziek en een goede nachtrust! Door deze twee pijlers te combineren ontstond de rockbox campagne.
- DOEL: 30% meer nationale zichtbaarheid creëren binnen een periode van 1 oktober t/m 31 december 2020
- DOELGROEP: Inwoners van Nederland tussen de 35 en 65 jaar
- BOODSCHAP: “Bij aanschaf van twee Silvana hoofdkussens of royale dekbed krijg je een gratis rockbox cadeau” & “Je maakt kans om je aankoopbedrag terug te winnen” & “Raad de artiest van het reclamespotje en win”
Dankzij deze campagne bewijst Silvana nationaal bereik te creëren met inhoud dat aansluit bij de doelgroep.

Multichannel aanpak
De kracht van een succesvolle campagne zit hem in de multichannel aanpak om de doelstelling van 30% meer zichtbaarheid te realiseren. Door gebruik te maken van zowel online als offline middelen, worden de boodschappen op ieder kanaal versterkt.
Op basis van het online model See (bekendheid), Think (overweging), Do (koop), Care (loyaliteit) is de aanpak tot stand gekomen. Het uitgangspunt van dit model is dat in de verschillende fases verschillende overwegingen van de doelgroep naar voren komen. In de uitvoering wordt in iedere fase een communicatieboodschap en -middel gekoppeld.


Opvallende reclamespot via Radio 538
Niels Geusebroek zong de boodschap van de campagne in. Een reclamespot die een maand lang op radio 538 te horen was. Door interactie te koppelen aan het spotje, werden mensen getriggerd echt te luisteren. Degene die ontdekte dat Niels de spot inzong, ontving een Silvana hoofdkussen en prijzenpakket.
Online aanwezigheid via Google Ads, Facebook en Instagram
Online advertentie kanalen zijn een sterke toevoeging aan de campagne geweest. Er is gewerkt met remarketing, actieve en passieve doelgroepen. Dankzij diverse boodschappen op verschillende momenten, is er een relevante overweging tot stand gebracht bij de doelgroepen. De confrontatie met een vuil en oud kussen zorgde vooral voor interactie.
Overtuigingskracht van promotiemiddelen bij de verkooppunten
Om een daadwerkelijke aankoop te doen, moet iemand zich manoeuvreren naar de verkooppunten van Silvana. Voorafgaand aan de aankoop en zelfs bij twijfel, realiseerden de promotiemiddelen in de winkel een overtuigingskracht om daadwerkelijk een aanschaf te doen.
Scan de QR code en win!
Wanneer de rockbox in ontvangst werd genomen, kon de QR code op de rockbox worden gescand. Op de pagina die verscheen, konden gegevens worden ingevuld waarmee je kans maakte op je aankoopbedrag. Hiermee hield Silvana haar kopers betrokken en kreeg de campagne een langere doorlooptijd. En met succes, want de QR code is meer dan 8.000 keer gescand!

De resultaten
De Rockboxen zijn de toonbank af gevlogen. Er zijn meer dan 60.000 mensen bereikt en aangespoord door de campagne om het hoofdkussen te vervangen voor een nieuwe. Dankzij de duurzame acties kan Silvana het komende jaar voortborduren op een constante stroom aan omzet.
"Wat OrangeTalent anders deed dan anderen is dat er niet alleen maar op de actie gefocust werd, maar dat door middel van verschillende relevante content mensen geïnformeerd werden over het belang van een goed kussen.”

Een hoofdkussen of dekbed voor elke slaper
Meer weten over Silvana? Neem dan een kijkje op de website en ontdek alle producten voor een optimaal slaapcomfort.

Ook landelijke naamsbekendheid opbouwen?
Laten we samen kijken naar de mogelijkheden. In een persoonlijk gesprek nemen we jouw wensen door en gaan wij aan de slag met een plan. Neem contact met ons op en wij reageren binnen 1 á 2 werkdagen. Ook wanneer je vragen hebt over dit project, kun je contact met ons opnemen.