
De case
St vd Brink bestaat 75 jaar. Ter ere van dit jubileum wil het transportbedrijf haar uitstraling moderniseren. Momenteel is er een logo, maar andere huisstijldragers zijn niet vastgelegd. Aan OrangeTalent is gevraagd om de huidige huisstijl en het logo te vernieuwen en vast te leggen.
"Met een moderne huisstijl en één spreektaal zal St vd Brink zich als bedrijf goed op de kaart zetten, laten zien wat we dagelijks doen en medewerkers trots laten zijn om bij St vd Brink te werken!"

Er is gekozen om het huidige logo te behouden en te voorzien van een jongere uitstraling. De zwarte outlines zijn verwijderd. De vlakken lopen door, zodat de driehoeken elkaar alsnog raken. En de kleur focust zich voornamelijk op het rood/blauw. Een modern kleurenpalet die er met kop en schouders bovenuit steekt.

De nieuwe huisstijl valt op in kleur, straalt leiderschap en herkenbaarheid uit. Ook op de weg. Deze huisstijl is naadloos doorgevoerd in zowel interne als externe communicatie voor on- en offline gebruik.


De gehele huisstijl is vastgelegd in een brandmanual. Een praktisch handboek waarin alle huisstijldragers zijn omgezet in direct bruikbare, digitale componenten. Het dient ook als werkdocument met uitleg over hoe zaken wel en niet gebruikt moeten worden.

Met een nieuwe huisstijl op zak liggen er genoeg kansen voor St vd Brink op het gebied van social media. Aanleiding om aandacht te besteden aan uniforme content. OrangeTalent heeft acht templates ontworpen die aansluiten bij thema's waarover St vd Brink communiceert.


Is jouw huisstijl ook aan een upgrade toe?
Of heb je een andere vraag? Laat ons weten wat jouw wensen zijn en we gaan samen aan de slag met jouw ambitie. Neem contact op via onderstaande knop. Wij reageren binnen 1 á 2 werkdagen.