Zo ziet een week als Content Marketeer bij OrangeTalent eruit

- Home/
- Inspiratie/
- Zo ziet een week als Content Marketeer bij OrangeTalent eruit
Als Content Marketeer bij OrangeTalent werk je aan creatieve content die impact maakt: van social posts en short form video’s tot nieuwsbrieven en social campagnes. Je krijgt de ruimte om nieuwe ideeën en tools te ontdekken en samen met je collega’s werk je elke week aan groei voor onze opdrachtgevers. Geen dag is hetzelfde: de ene keer sta je op een shootlocatie, de andere keer zit je midden in een creatieve brainstorm. Benieuwd naar hoe een week er uit kan zien? Je leest het hier!
Maandag: samen de week beginnen
De maandag staat in het teken van met z’n allen afstemmen en plannen. Tijdens de marketing weekly bespreek je met je collega's wat de belangrijkste punten van afgelopen week zijn én wat er de komende dagen op de agenda staat. Je deelt de uitkomsten van een social ads campagne waar je aan hebt gewerkt. Wat viel op, wat ging goed en waar is ruimte voor verbetering?
Na de marketing weekly duik jij in de content voor OrangeTalent. Er is een nieuwe ontwikkeling voor opdrachtgevers waar je een blog voor schrijft. Voor je het weet is het 12 uur! Laat je broodtrommel maar thuis: OrangeTalent verzorgt de lunch. Na de lunch is de Bright Talent Session: tijdens deze sessie komen al je collega’s samen om de updates per team te bespreken en worden er ontwikkelingen binnen OrangeTalent gedeeld.
Dinsdag: opstellen contentplanning na brainstorm
Time flies when you’re having fun! Het eerste kwartaal van het jaar is voorbij gevlogen. Tijd voor een nieuwe contentplanning voor jouw opdrachtgever in het luxe beddengoed. Vorige week heb je al een brainstorm op locatie gehad, waar veel leuke en goede ideeën uit zijn gekomen. Vandaag vertaal je die input naar een concreet plan. Wat wil het merk uitstralen? Hoe brengen we dat het beste over? Welke andere marketing specialisten kan ik aanhaken? Je kijkt naar kansen, creatieve invalshoeken én de data: wat werkt goed en waar is nog winst te behalen?
In de middag werk je aan het uitzetten van opdrachten voor UGC video’s. Je hebt jouw opdrachtgever in het luxe beddengoed geadviseerd om meer in te zetten op UGC video’s. Je maakt scripts inclusief pakkende hooks en duidelijke CTA’s. Ook onderhoud je het contact tussen de creators en de opdrachtgever. Je eindigt je dag met een call met Meta: hun ads-specialist legt je alles uit over die nieuwe AI-functies van Meta ads. Met deze informatie in je zak zie je meteen manieren om campagnes voor opdrachtgevers te optimaliseren.
Woensdag: aan de slag met socials, ads en nieuwsbrief
Woensdag is jouw dag om aan de slag te gaan met de socials en social ads. Je werkt vandaag voor twee verschillende opdrachtgevers: eentje in barbecues en buffetten, en een andere die producten verkoopt voor een goede nachtrust. Aan de hand van de contentplanning creëer je opvallende visuals en pakkende captions die aansluiten bij de doelgroep. Alles plaats je overzichtelijk in Trello, zodat de opdrachtgever makkelijk feedback kan geven en kan goedkeuren.
Daarna duik je in de data van jouw lopende Meta en TikTok ads. Twee weken geleden zette je een A/B-test op om te zien welke ads tekst-wise het beste presteren. Op basis van de data stuur je de campagnes bij, zodat ze nóg beter gaan draaien. Ten slotte begin je aan een nieuwsbrief voor een opdrachtgever: er staat een actie op de planning en jij zorgt ervoor dat die goed onder de aandacht komt. Je gebruikt inzichten uit eerdere nieuwsbrieven om te bepalen welke onderwerpregels en content het beste werken.
Donderdag: shoot day
Een leuke dag vandaag! Voor je opdrachtgever in luxe beddengoed is het shoot day. Er worden nieuwe short form video’s opgenomen die straks worden ingezet als social ads met focus op conversie. Jij hebt vooraf de scripts geschreven en actief meegedacht over de opzet. Ook hielp je bij het vinden van een geschikte locatie én het selecteren van een passende acteur. Voor de productie heb je je vaste short form video creator ingeschakeld: iemand met jarenlange ervaring in het maken van creatieve video’s die converteren.
Je bent de hele dag op locatie, en zorgt dat de shoot goed verloopt: je bewaakt de planning, houdt de contentdoelen scherp in het oog en denkt mee op het moment zelf om het maximale uit elke scène te halen.
Vrijdag: marketing OrangeTalent & persoonlijke ontwikkeling
Hoe kun je succes realiseren voor je opdrachtgevers als je eigen marketing niet on point is? Daarom draait jouw vrijdag bij OrangeTalent om interne marketing én persoonlijke ontwikkeling. In de ochtend werk je aan een LinkedIn ads campagne met als doel meer deelnemers voor de gratis trainingen van OrangeTalent te werven. Welke copy, visuals en opzet van de ads zorgen voor meer deelnemers?
Tijdens de gezamenlijke lunch op vrijdag worden er vaak belegde broodjes besteld. Na de lunch spot je een nieuwe TikTok-trend die perfect past bij OrangeTalent. Je schakelt snel een paar collega’s in en samen maak je een video die zomaar viral kan gaan.
In de middag staat jouw persoonlijke ontwikkeling centraal. Aan het begin van de week ontdekte je een AI-tool die je werk makkelijker kan maken. Vrijdag is hét moment om deze tool uit te testen en te beoordelen of deze iets voor jou is. En aan het eind van de dag? Dan is het tijd voor een gezellige borrel, waar werkzaken plaatsmaken voor weekendplannen. Tot maandag!
Word jij enthousiast van deze werkweek? Bij OrangeTalent krijg je de ruimte om échte impact te maken, jezelf te ontwikkelen en samen te werken met een team van ambitieuze professionals. Wat jij doet, heeft niet alleen waarde voor onze opdrachtgevers, maar ook voor je eigen groei en carrière. Great people lead to great success. Word onderdeel van ons team en bouw mee aan digitale vooruitgang!
Ready for
Great Success?
