A/B
Testing

Onderzoeken, testen en verbeteren

Twijfel over de beste ontwerp- of contentkeuzes? A/B testing is de oplossing. We testen variaties tegen elkaar, zodat je beslissingen maakt op basis van data, niet op gevoel. Je marketing wordt aangescherpt voor maximale resultaten. Weg met het giswerk, op naar aantoonbaar succes.

Jouw
uitdagingen

Je ontvangt van jouw mailprovider weer de benchmark resultaten voor jouw branche, maar jouw resultaten liggen onder deze gemiddelden. Wat doe je toch verkeerd?

Advertentiebudget zet je het liefst zo effectief mogelijk in. Wanneer je CTR terugloopt is dit geen goed teken. Dat betekent minder websitebezoekers voor hetzelfde bedrag.  

Je hebt websiteverkeer, maar waar blijven de orders en aanvragen? Frustrerend! Je laat harde euro's liggen. 

Wanneer social proof belangrijk is voor het verkopen van jouw product zijn reviews erg belangrijk. Blijven deze uit? Dan loop je klanten mis.

Start met A/B testen

Je zet marketing in met een doel, maar het pinpointen van verbeterpunten is soms lastig. Of het nu gaat om je website, e-mailmarketing of advertenties. Met A/B testing tillen we jouw inspanningen naar resultaten die ertoe doen. Samen maken we jouw succes meetbaar. 

Let's talk
great results

Feitelijk inzicht
Van vermoedens naar keiharde feiten.
Feitelijk inzicht
Beter klantinzicht
Vernieuwde inzichten in de gewoontes van jouw doelgroep.
Beter klantinzicht
A/B testbibliotheek
Duidelijk overzicht en documentatie van hypotheses, tests en resultaat.
A/B testbibliotheek

A/B testen, zo gaan we aan de slag

Na het signaleren van struikelblokken in jouw marketinginspanningen duiken we in het diepe. Ons team van great people onderzoekt de knelpunten en stelt hypotheses op om deze te verbeteren met behulp van A/B tests. 

Kennismaking en inventarisatie

Om samen grootste resultaten te behalen nemen we contact met je op om jouw doelen te bespreken en je organisatie te leren kennen. We koppelen de benodigde tools om verbeterpunten te onderzoeken.  

Opstellen marketing funnel

Heb je het gevoel dat je meer resultaat kunt behalen, maar je weet niet waar? Optioneel werken we de marketingfunnel uit en signaleren kansen voor verbetering. Verbeterpunten zijn al duidelijk? Dan slaan we deze stap over en gaan we direct aan de slag.  

Knelpunten identificeren en hypotheses formuleren

De verbeterpunten zijn gesignaleerd. Great! Tijd om deze te onderzoeken en hypothesen op te zetten. Dit is een voorlopige stelling waarin aangegeven wordt wat we verwachten van de A/B test. 

Testen & optimaliseren

Door naar het testen! We testen de hypotheses met een A/B test. Waar nodig wordt tijdens het testen geoptimaliseerd en na afloop wordt alles gedocumenteerd in een A/B testbibliotheek. 

Jouw eigen en unieke A/B testbibliotheek

De A/B tests zijn voltooid. Je ontvangt jouw unieke A/B testbibliotheek. Hierin staan alle A/B tests inclusief hypotheses en resultaten. In dit overzicht kun je in het vervolg ook zelf jouw eigen hypotheses opstellen!  

Zet de volgende stap
met behulp van A/B Testing

Ready for
great success?

Niels Botterblom OrangeTalent
Niels Botterblom
Teamlead Online Marketing & Customer Success Manager

Want to learn
more about this?