Sinds 2014 is De Barbecue Boer gegroeid naar één van de grootste BBQ thuisbezorgd partijen van Nederland. Met duizenden bestellingen per jaar is vooruit blijven kijken cruciaal. Maar hoe ga je als ondernemer om met online als het je aan tijd en kennis ontbreekt om hier succesvol invulling aan te geven?
Als online partner verzorgden onze digitale experts het meest ingrijpende redesign sinds de lancering met als opdracht: “Vernieuw onze uitstraling en webshop zodat onze omzet groeit en wij toekomstbestendig zijn.”

Het merkverhaal als uitgangspunt
In het merkverhaal gaven we antwoord op de vragen why, how en what. Vervolgens brachten we de emotionele en functionele eigenschappen van De Barbecue Boer in kaart. Tenslotte scherpten we de merkpersoonlijkheid en de kernwaarden aan. Van uitstraling tot gebruikservaring: alles draait om onbezorgd genieten.

Coördinatie van tekst, beeld en film
We coördineerden het tekstschrijven, de fotografie, en het maken van de sfeervideo. Op twee zomerse dagen zijn zowel foto’s als video opgenomen met een professionele cast op locatie. We bewaakten de kwaliteit en het merkverhaal in alle creatieve uitingen. Alles om de zintuigen van de bezoeker volop te prikkelen.




Mobile-first ontwerp
Het grootste deel van de klanten gebruiken hun smartphone om de webshop te bezoeken. Vanuit dat inzicht zijn we begonnen om te ontwerpen voor mobiel gebruiksgemak. Zo zijn de knoppen naar de winkelwagen en klantenservice altijd in beeld. Een vraag stellen of bestelling doorgeven kan direct via de chatbot, telefoon, WhatsApp of mail. En de check-out bestaat uit slechts één eenvoudig formulier.

Dankzij de handige chatbot vinden klanten zelf makkelijk antwoord op hun vragen

Vergroten van (order)waarde
Het CMS geeft de Barbecue Boer mogelijkheden om naast de gebruikelijke pakketten ook aanvullende producen toe te voegen. Op de website worden bezoekers verleid om hun barbecue extra compleet te maken met (fris)drank en desserts. Heerlijk voor de klant en enorm gunstig voor de orderwaarde.

Klanten zelf hun bestelling laten wijzigen
Veel klanten weten tot een paar dagen vooraf nog niet zeker hoeveel eters zij krijgen. We programmeerden een inlogsysteem waarmee klanten zelf aantallen en producten tot 2 dagen voor levering kunnen wijzigen. Het verschil kan vervolgens automatisch betaald worden via iDEAL. Dat scheelt een hoop mailtjes en telefoontjes voor de klantenservice.

“Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?”
Klanten weten precies wat de status van hun bestelling is, dankzij onze integratie met RouteLogic. Een dag van te voren versturen wij een SMS-je met een Track & Trace code, en op de dag zelf een bericht met een specifiek tijdsvak voor de aflevering. Zo kan de klant relaxed wachten op zijn barbecue.


Efficiëntie in orderverwerking
Met De Barbecue Boer hebben we het CMS gekoppeld aan het pakbonsysteem. Een hele uitdaging want elke bestelling is uniek. Onze technische oplossingen helpen medewerkers tijd besparen bij het klaarmaken en verzenden van bestellingen. De afgelopen jaren verwerkte De Barbecue Boer voor meer dan 500.000 personen een barbecue of buffet.
Door nauwe samenwerking is het CMS optimaal ingericht voor de orderverwerking.


Overzichtelijk beheer
In het CMS moest het beheren van vele producten overzichtelijk zijn. Daarom hebben onze programmeurs een mediabibliotheek gemaakt. Afbeeldingen zijn eenvoudig in mappen in te delen en bereikbaar vanaf elke pagina. Alle benodigde informatie zijn per order in een overzicht weergegeven, zoals de status, planning, betaal- en contactinformatie van de klant.

Blijvend resultaten halen
Om blijvend resultaat te halen, analyseren onze marketeers maandelijks de resultaten van de webshop. Met behulp van social media, SEO, Ads, A/B testing en e-mail campagnes zorgen wij ervoor dat De Barbecue Boer het hele jaar onder de aandacht blijft.
Uitstekende lokale vindbaarheid in heel Nederland
De Barbecue Boer levert in vrijwel heel Nederland. Uit data blijkt dat mensen zoeken naar "barbecue thuisbezorgd in Ermelo" of "BBQ in Harderwijk". Nederland telt ruim 2500 unieke plaatsnamen. In plaats van handmatig unieke landingspagina's te schrijven en te publiceren per plaatsnaam, besloten we De Barbecue Boer te helpen met een slimme op maat gemaakte oplossing binnen ons CMS.
Hierdoor heeft De Barbecue Boer het voor elkaar gekregen om ruim 600 unieke landingspagina's te genereren op een bijzonder efficiente wijze. Goed voor de portemonnee, goed voor zichtbaarheid en goed voor het resultaat. Zij staan namelijk op ruim 300 plaatsnamen op plek 1 en met ruim 700 plaatsnamen in de top 3 in de organische zoekresultaten op lokale zoektermen.


Schaalbare webshop
De webshop van De Barbecue Boer is eind 2018 uitgebreid met de nieuwe versie van De Buffetten Boer. Het beheren van beide shops is vanuit 1 CMS mogelijk. Belangrijke functies als betaalsysteem, pakbonnen en klantaccounts worden voor beide sites gebruikt.

Wil jouw organisatie ook digitaal uitblinken?
Heb je een concrete vraag? Of wil je meteen een offerte? Wij reageren binnen 1 á 2 werkdagen.
