Op een interactieve manier kennis toegankelijk maken
Wortell heeft als missie "We empower people". Mensen de tools en de vaardigheden aanbieden om succesvol te zijn in hun werk. Een unieke propositie die op een interactieve manier digitaal ontsloten dient te worden. De website die wij samen met Wortell ontwikkelde kenmerkt zich in het gebruik van unieke customer journeys waarin bezoekers mee worden genomen in de wereld van Wortell.
De grootste uitdagingen? Een interactief ontwerp realiseren dat perfect aansluit op de customer journey van elke type bezoeker waarbij alle kennis en kunde op een goede manier ontsloten wordt én converteren eenvoudig is.
De case
In de digitale wereld, waarin enorme veranderingen plaatsvinden, wil Wortell graag mensen meenemen in de digitale mogelijkheden. Een brug slaan tussen mens en techniek. De enorme informatie en kennis moet logisch worden ontsloten voor klanten en experts, zodat zij weten hoe ze technologie kunnen gebruiken om efficiënter of bijvoorbeeld veiliger te werken.
Om deze strategische transformatie te realiseren, moeten de volgende wensen in vervulling gaan:
- De transitie maken van aanbodgericht naar servicegericht, waarin het aanbieden van oplossingen in plaats van producten centraal staat.
- Een unieke experience creëren waarin bezoekers zelf ervaren wat de mogelijkheden zijn, zonder in te boeten op conversie.

De aanpak
Aan de aanvang van dit project lag er alleen een idee op tafel. Door gebruik van de scrum-methodiek is dit idee tastbaar gemaakt en vertaald naar een digitaal product. De scrum-methodiek zorgt voor een optimale samenwerking tussen beide partijen en zorgt dat ideeën snel vorm en inhoud krijgen.
OrangeTalent werkt nauw samen met Wortell om binnen budget en deadline te blijven. Door wekelijkse oplevering kon er snel feedback worden gegeven en is een compleet eindproduct opgeleverd dat voldoet aan de wensen, binnen tijd en budget.
Op het platform krijgen de diensten van Wortell een prominente plek, onderverdeeld in een vijftal thema’s. Toch staan de diensten niet centraal. De bezoeker wél. In plaats van te laten zien wat Wortell doet, is de focus gelegd op inspiratie. Zo wordt er continu waarde geboden aan de bezoeker met content die relevant is. Content wordt afgestemd op de plek in de funnel, op basis van interesses en binnen de sector waarin iemand actief is.

Om het beste uit de websitebezoekers te halen en hen te helpen te converteren, zijn diverse integraties gemaakt. Onder andere een complete Hubspot, Recruitee en WhatsApp Business integratie. Om rechtstreeks vanaf de website in contact te komen met Wortell.
Hubspot
Een marketingplatform gericht op inboundmarketing, dat is Hubspot. Voor een vooruitstrevende partij als Wortell, past het groeimodel van Hubspot uitstekend bij haar doelen. Dankzij Hubspot volgt Wortell haar leads met uitgedachte automations op.

WhatsApp Business
Voor wie een korte vraag heeft en snel antwoord verwacht, is WhatsApp Business de oplossing. Dankzij een volledige integratie in de website, kan er gelijk contact worden gezocht met Wortell. Een doorgaans snelle reactie wordt verzekerd.
Recruitee
De allerbeste Microsoft-partner worden kan alleen met de allerbeste mensen. Daar weet de HR bij Wortell alles van. Het verspreiden van vacatures en registreren van alle reacties gebeurd met de software van Recruitee. Door de software van Recruitee te koppelen met Wortell.nl kunnen we alle vacatures uitlezen en op een unieke manier tonen. En wordt er gereageerd op een vacature dan komen deze direct binnen in Recruitee.
Op het platform is veel aandacht besteed aan de zoekfunctie. Elke gebruiker moet binnen enkele seconden de informatie vinden die hij of zij zoekt. Een zoekopdracht wordt zelfs automatisch aangevuld.
Bij het genereren van zoekresultaten krijgt een gebruiker niet alleen kennisartikelen te zien, ook producten en diensten, cases en evenementen worden gegenereerd. Zo maakt de website slim gebruik van haar content ter inspiratie.
De resultaten
Na een spectaculaire lancering via LinkedIn live, heeft Wortell in één klap een enorm bereik gegenereerd. Een mooie start richting online succes en partnerschappen.
Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan de contentmarketing. Er komt dagelijks nieuwe content online, die de database met meer dan 1000 beschikbare artikelen aanvuld. Genoeg content om continu inspiratie te bieden.
"In samenwerking met OrangeTalent hebben we een unieke beleving online gecreëerd voor klanten en experts."

Ervaar zelf de unieke beleving van Wortell
Op de website van Wortell kun je zelf ervaren welke customer journey voor jou is uitgewerkt om geïnformeerd en geïnspireerd te worden.