Een goed concept, maar nog geen uitwerking
Goede producten, goede ideeën, maar geen medium om ze te laten zien. Daar gaan we verandering in brengen! OrangeTalent is samen met Toppex bv opgetrokken om hun merk, huisstijl, website op te bouwen en met behulp van treffende marketing in de markt te gaan zetten.
Een compleet design
Er is gestart met een behoefte-inventarisatie, concurrentieanalyse en de elementen wat Toppex uniek maakt. Na het verzamelen van alle informatie is onze designer gestart met het maken van een passend design. Een herkenbaar logo, een vriendelijke uitstraling en duidelijke verwijzing naar het onderwerp.



Na het vaststellen van de huisstijl is er gestart met het design van de website. OrangeTalent kent ondertussen als geen ander het bedrijf, het product en de doelstellingen. En heeft deze huisstijl feilloos kunnen omzetten naar een pakkend ontwerp. Met het ontwerp is aan alles gedacht, het snel kunnen vinden van de juiste producten, makkelijk herhaalbestellingen maken én hulp bij installatie onder de knop. De webshop is gebouwd in ons eigen CMS, Alcor.

Toetreden tot een nichemarkt
Toppex verkoopt perskoppelingen, meerlagenbuizen en de benodigde gereedschappen om deze producten toe te passen. Met de producten van Toppex wordt het aanleggen van water- en persluchtleidingen bij elke professional en doe-het-zelver een succes. Als nieuwe speler in een zeer specifieke nichemarkt is het een uitdaging om het product onder de aandacht te brengen bij deze professionals en doe-het-zelvers.
Het bedienen van twee unieke doelgroepen
Om onder de aandacht te komen, is er gestart met een uitgebreid zoekwoord onderzoek om te ontdekken op welke zoekwoorden Toppex vindbaar kan worden. Er dient in het zoekwoordonderzoek rekening te worden gehouden met de twee verschillende doelgroepen die Toppex wil bedienen, de professionals en doe-het-zelvers. De professional weet ten slotte wat hij nodig heeft, dit is bij veel doe-het-zelvers niet het geval.
Uit het zoekwoordonderzoek blijkt dat beide doelgroepen op zoekwoorden met verschillende intenties zoeken. De professional zoekt op korte commerciële zoekwoorden en wil snel zijn benodigde materialen kopen. De zoektermen van doe-het-zelvers zijn langer en de zoekintentie is informatief. Met de informatie over zoekintenties en verzamelde zoektermen is er een content- en Google Ads plan opgesteld. Met als doel om op de zoekwoorden die beide doelgroepen gebruiken, vindbaar te zijn.
Toppex wil professionals snel van dienst zijn met behulp van Google Ads campagnes en landingspagina's waar direct kennisgemaakt wordt met de producten. Voor de doe-het-zelvers is een plan opgesteld om hen van A tot Z te kunnen helpen bij het aanleggen van hun water- of persluchtleiding. Vanuit verschillende pagina's navigeert de doe-het-zelver door alle informatie die hij nodig heeft om zijn installatie tot succes te brengen. Tijdens deze informatieverzameling maakt de doe-het-zelver kennis met de producten van Toppex.
