Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te maken, dus die kan maar beter goed zijn. Bij het beoordelen van een website is dit daarom cruciaal. Design is de vertaling van de toegevoegde waarde van je bedrijf naar je doelgroep. Beoordeel je website met onderstaande punten op het gebied van design:
- Is het duidelijk wie je bedrijf is en wat jullie oplossen voor je doelgroep bij binnenkomst op de website?
- Snapt een bezoeker binnen 5 seconden welke waarde je biedt aan je doelgroep?
- Heb je een krachtige titel op de homepage staan met een ondersteunende boodschap?
- Hoe is de digitale toegankelijkheid van je website?
- Staat er een duidelijke call to action op de website?
Een goed webdesign is cruciaal voor jouw online resultaten. Probeer het ook op jezelf te betrekken: koop jij liever in een slordige winkel waar alles door elkaar ligt en het een zootje is, of koop je liever in een winkel waar alles goed georganiseerd is en je fijn geholpen wordt? Een goed webdesign is cruciaal.