italmania orangetalent case

Italië beleven in plaats van bezoeken

Italmania

Met ruim 52 miljoen toeristen per jaar staat Italië op plek nummer 5 van best bezochte landen met toeristische insteek. Ook voor Nederlanders is Italië populair met ongeveer 1,3 miljoen toeristen per jaar. Grote reisaanbieders focussen zich met Italiëreizen vooral op het boeken van een accommodatie, slechts weinigen bieden een complete Italië beleving. Met een schat aan ervaring in het land van Dolce Vita ziet Italmania daar de kansen. 

Het doel: Een brug slaan voor reizigers om naast een fijne accommodatie en het bezoeken van mooie plekjes, ook écht contact te maken met Italië en de Italianen, zodat de vakantie een diepere laag krijgt. 

Italmania mock-up

"Italmania heeft de ambitie om Customer - in plaats van Product Centric te handelen. Dit moet o.a. vorm krijgen door op de website de rondreis zelf modulair samen te kunnen stellen." 

Hoe is dit zo’n groot succes geworden? 

De uitdaging van dit project was duidelijk. Een door de bezoeker modulair op te bouwen reis moet hét visitekaartje van Italmania worden. Daarvoor maken we gebruik van de TravelPlan backoffice module van TravelSpirit. Samen met de opdrachtgever zijn we gestart met het opzetten van customer expierence paden in de vorm van wireframes. Ook het in kaart brengen van de te koppelen velden tussen backoffice en CMS werd al vroeg opgestart. Om echt onderscheidend te kunnen worden in beleving is er veel aandacht besteed aan het design. 

italmania proces

Prijsvariaties 

Tijdens het developen van de website merkten we al snel hoeveel variabelen de reiswereld er op na houdt. Een aanbod van 100 accommodaties, aangevuld met optionele excursies of diners, gaf al snel een paar honderdduizend prijsvariaties terug. We hebben de 'wat als scenario's' regelmatig opnieuw bekeken en aangepast, altijd gericht op ons doel: jou de vrijheid geven om jouw unieke Italië ervaring samen te stellen!

Italmania.nl is een prachtig platform geworden waarop je Italië belevingen vindt die je buiten de gebaande paden brengen. Het aanbod bestaat uit rondreizen voor Ciao tutti & Italmania, weekjesweg en short brakes van drie à vier dagen.

Italmania mock-upCiao Tutti 

Met een sterk contentplatform als motor achter deze nieuwe reisaanbieder zagen we vanaf lancering een grote bezoekersstroom op gang komen. Een bevestiging dat samenwerken met goede affiliatepartijen loont. Ciao Tutti is hét Italie inspiratieplatform met maandelijks duizenden unieke bezoekers. 

"Samen met OrangeTalent hebben we een prachtig platform opgezet. De basis is gelegd en nu gaan we onze passie voor Italië overbrengen op onze bezoekers!" 

Het doorontwikkelen van de customer experience en het optimaliseren van het zelf kunnen samenstellen van een zelf samengestelde reis. Daarvoor zullen gebruikerservaringen worden verzameld en doorgevoerd in de komende periode. 

La dolce vita! 

Beleef Italië op jouw manier via Italmania. Bekijk de website en ontdek zelf welke reis het beste bij jou past! 

Ready for
great success?

Niels Botterblom OrangeTalent
Niels Botterblom
Teamlead Online Marketing & Customer Success Manager