Heb je weleens nagedacht over narrowcasting? Narrowcasting is ideaal om je doelgroep op gerichte locaties te bereiken. Ook bij OrangeTalent zetten we voor verschillende opdrachtgevers narrowcasting in. Benieuwd of narrowcasting iets voor jou is? Lees dan even verder.
Wat is narrowcasting?
Met narrowcasting (narrow = smal) kun je, je in tegenstelling tot broadcasting (broad = breed) richten op een specifieke groep. Bij narrowcasting wordt informatie (hetzij in tekst, beeld of video) namelijk getoond op beeldschermen op locatie. De locatie hiervan kan flink variëren. Je kunt het inzetten op kantoor, bij de receptie, in de showroom, maar bijvoorbeeld ook bij het openbaar vervoer en de horeca. Zo kun je bij de Mc Donalds de bereiding van je bestelling volgen.
Hoe zet je narrowcasting in?
Je kunt narrowcasting inzetten voor verschillende doeleinden. Narrowcasting is geschikt voor:
1. Interne communicatie
Bij grote organisaties is narrowcasting een goed middel om bedrijfsnieuws met medewerkers te delen. Op de schermen kun je bijvoorbeeld bepaalde KPI’s tonen, het broodje van de week of een nieuwe medewerker introduceren.
2. Het delen van informatie
Ook is narrowcasting zeer geschikt om bepaalde informatie met je doelgroep te delen. Zo deelt de NS in treinen en op stations actuele reisinformatie met haar reizigers. Maar ook aan de gasten op de camping kun je bij de receptie het weerbericht en leuke activiteiten in de omgeving laten zien.
"Zo toon je altijd actuele informatie én bespaar je een hoop kosten op drukwerk."
3. Productpresentaties
Narrowcasting is ook perfect om je producten te tonen. Op de digitale displays kun je nieuwe producten onder de aandacht brengen, acties en aanbiedingen uitlichten.
Het grote voordeel van narrowcasting is dat je jouw doelgroep op locatie kunt bereiken. Zodra potentiële klanten jouw showroom binnen komen kun je de nieuwste producten op displays tonen. Hiermee zet je ook meteen een bepaalde sfeer neer. In wachtruimtes kun je alvast meer informatie geven. Zo ben je bij het wachten op een afspraak vast eens via videoschermen geïnformeerd over de laatste bedrijfsontwikkelingen.
Een ander groot pluspunt van narrowcasting is dat het opvalt. Bewegende beelden hebben een grotere aantrekkingskracht op bezoekers dan een ‘statische’ folder of poster. Doordat bij narrowcasting een koppeling wordt gemaakt met het CMS kun je de informatie bovendien snel en eenvoudig bijwerken. Zo toon je altijd actuele informatie én bespaar je een hoop kosten op drukwerk.
Voor diverse opdrachtgevers zetten wij narrowcasting in.
Van Werven
Van Werven gebruikt narrowcasting om medewerkers te informeren. Zo delen ze verjaardagen, jubilea en PV uitjes met medewerkers, maar ook het weer, vacatures, en hun recente twitterfeed.
Harderwijkse Zaken
Harderwijkse Zaken zet op verschillende locaties in Harderwijk narrowcasting in. Op de displays delen ze het laatste nieuws en leuke uitjes en events in Harderwijk. De gedeelde informatie verschilt per locatie. In het CMS kunnen de medewerkers van Harderwijkse Zaken eenvoudig de informatie en beelden per locatie opmaken.


LeaseLinq
LeaseLinq gebruikt narrowcasting voor interne communicatie. Ze zetten het met name in om de salesdoelstellingen te bereiken. Zo zien alle medewerkers op kantoor een overzicht met de status van de orders. Tevens wordt aangegeven of ze met het aantal orders op schema liggen op week-, maand- en jaarniveau. Ook leuk: iedere maand wordt de salestopper uitgelicht. Altijd goed voor de onderlinge competitie.

DB Keukens
Bij DB Keukens wordt interactieve narrowcasting ingezet. Het digitale scherm heeft een touchscreen, waarmee de bezoeker zelf kan bepalen wat er op het scherm wordt bekeken. De bezoeker kan meer komen te weten over de geschiedenis van DB, maar ook de nieuwste collectie keukens bekijken.

OrangeTalent
Bij OrangeTalent doen we het ook. Zo wordt ons bezoek welkom geheten en tonen we onze recente projecten. Wil je meer weten over de inzet van narrowcasting voor jouw organisatie? Kom eens bij ons langs en wij vertellen je graag meer. Uiteraard word je dan, door middel van onze narrowcasting, persoonlijk welkom geheten!
De Wilde B.V.
Bezoekers van locatie bij De Wilde worden via de narrowcasting op de hoogte gebracht van bedrijfsnieuws, verjaardagen en veiligheidsmeldingen. En ideaal bij vertrek: de buienradar en een overzicht van actuele filemeldingen (in de buurt van de locatie).

Meer weten over hoe je narrowcasting inzet?
Neem eens contact met ons op. Wij denken graag met je mee!