hoe e-commerce

Contentstrategie

Converterende content voor continue cashflow

Jij weet het meest over jouw merk of bedrijf, maar hoe, waar en wanneer vertel je dat aan jouw doelgroep? En op welke manier ben jij authentiek en doeltreffend?

Met de contentstrategie structureren we de informatie over jouw bedrijf in een handige contentplanning. Zo kun jij je focussen op de 1000 andere dingen die belangrijk zijn. 

Jouw
uitdagingen

Ieder merk heeft een verhaal, maar hoe breng je dat overtuigend over, via welke kanalen en aan wie? 

De mogelijkheden zijn eindeloos: blogs, social posts, websiteteksten, nieuwsbrieven, carousels of webinars. Creëer en verspreid content met het juiste doel. 

Dat klopt! En dan zijn er ook nog trends en ontwikkelingen. Onze mensen maken het verschil, omdat ze niet alleen de route kennen, maar ook de sluiproutes naar succes. 

Wanneer maak jij impact? Wanneer ben je tevreden? We stellen samen duidelijke KPI’s op, zodat het resultaat meetbaar is. 

Demand Generation

Richt jij je voornamelijk op de B2B-markt? Dan is de Demand Generation strategie jouw go-to!

Wat levert een
contentstrategie mij op?

Versterkt merkimago
Jij vertelt JOUW verhaal, consistent en betrouwbaar.
Versterkt merkimago
Verhoogde betrokkenheid en interactie
De boeiende en waardevolle content nodigt uit om te reageren.
Verhoogde betrokkenheid en interactie
Verbeterde klantenbinding en loyaliteit
Door relevante content die inspeelt op de behoeften en interesses van de doelgroep.
Verbeterde klantenbinding en loyaliteit

Onze aanpak

Content vertegenwoordigt jouw merk online. Het zorgt ervoor dat je doelgroep je vindt, zich erin herkent en erdoor converteert. Juist met het creëren van echt relevante content voor jouw doelgroep, vergroot je jouw zichtbaarheid én zorg je voor klinkende resultaten. 

Wie ben jij, welk verhaal wil je vertellen en wat zijn je belangrijkste doelen? We brengen het in kaart en we leggen vast hoe jij jouw publiek bereikt, welke content je daarvoor nodig hebt en via welke kanalen je dat gaat doen. 

Vanuit de jouw bedrijfstrategie / visie starten we met de contentstrategie. Stap voor stap. 

Doelen bepalen

Het doel bepaalt de strategie. De content is namelijk niet het doel maar een (heel krachtig!) middel om jouw doel te behalen. We zorgen dat jouw doelen (KPI’s) concreet en meetbaar zijn.

Gluren bij de buren

Je gaat natuurlijk altijd uit van je eigen kracht, want jij hebt een goed verhaal te vertellen. Maar hoe doen concurrenten het, wat werkt en waarin ben jij onderscheidend?

Jouw fans en hun reis

Ben jij zelf je grootste fan? Heel goed! En weet je ook wat de grootste problemen en uitdagingen zijn van jouw doelgroep? We identificeren en analyseren jouw ideale doelgroep en brengen in kaart aan welke informatie zij behoefte hebben op welk moment.

Topic en zoekwoordonderzoek

Jouw content moet niet alleen boeien, maar ook gevonden worden. Waar zoekt jouw doelgroep naar en waar liggen kansen? Hiervoor dient het zoekwoordonderzoek. 

Van content naar kalender

Wat ons nu te doen staat is alle informatie stroomlijnen, onderwerpen vastleggen en plannen. De contentkalender helpt je om alles helder in beeld te hebben. 

Great results?

Zijn de doelen behaald? Heel goed! Ben je nu klaar? Nee! Contentmarketing is namelijk een continu proces. Nieuwe kansen, of nog ambitieuzere resultaten. We bespreken het samen met je, en doorlopen zo nodig weer de stappen. 

Continue cashflow
met de contentstrategie

Ready for
great success?

Niels Botterblom OrangeTalent
Niels Botterblom
Teamlead Online Marketing & Customer Success Manager