Landelijke campagne om energieker wakker te worden
Silvana Kussens en Dekbedden begrijpt dat je de doelgroep ook digitaal moet overtuigen om de winkel binnen te stappen. De vraag is: hoe voer je een nationale campagne uit die zowel in de digitale als de fysieke wereld naadloos op de klantreis aansluit?
Silvana en OrangeTalent werken al jaren samen. Ieder najaar staat een impactvolle zichtbaarheidscampagne op de agenda. Doel? Nog grotere successen behalen dan vorig jaar! Dat is ook dit jaar weer gelukt! Hoe we dat hebben gedaan? Dat lees je hieronder.
De case
Het doel van de campagne is het vergroten van de merkbekendheid en stimuleren van de verkopen. In de actieperiode ontvangt de consument een gratis Rituals pakket bij aankoop van Silvana producten.
Een belangrijk strategisch thema voor Silvana Kussens en Dekbedden is nationale zichtbaarheid voor de unieke neksteun die zij aanbieden in hun kussens en de verschillende soorten dekbedden die voor elk individu een optimaal slaapklimaat kan realiseren.
De grootste uitdaging voor deze campagne is dat merknaam Rituals niet genoemd mag worden in betaalde communicatie. Dit is een van de belangrijkste drijfveren om over te gaan tot aankoop van een kussen of dekbed tijdens de actieperiode.
Hoe is dit zo’n groot succes geworden?
Unieke ingangen over slaapproblemen en slaapkwaliteit
We trekken aandacht door in te spelen op herkenbare slaapproblemen met online ads die het nut van avondrituelen benadrukken. Dit zorgt voor herkenbaarheid onder de doelgroep. Ook lichten we slaapverstorende factoren uit zoals nekpijn en seizoensgebonden issues.
Slaapwijzer ontwikkelen om gepersonaliseerd advies te geven
Na herkenning in de campagneboodschap, leiden we consumenten naar een blog vol handige tips voor hun slaapproblemen. Ook introduceren we de Slaapwijzer.
In de Slaapwijzer vul je vragen in over je avondroutine, rustmomenten en beddengoed - cruciale elementen voor slaapkwaliteit. Afhankelijk van je antwoorden, ontvangen je advies op maat om de slaap te verbeteren.
Dit persoonlijke advies, samen met actie-informatie van Rituals, versturen we per mail. We gebruikten de verzamelde mailadressen daarnaast voor gerichte advertenties, om zo de betrokkenheid te vergroten.
Influencers brengen de Slaapwijzer onder de aandacht te bij doelgroep
Om de Slaapwijzer te promoten, werken we samen met diverse influencers. De influencers, gekozen vanwege hun aansluiting bij Silvana's focus op ontspanning en kwaliteitsslaap, vergroten de campagnezichtbaarheid via stories en posts. Ze versterkten de boodschap rond rust en goed slapen.
Avondrituelen delen met het Instagramfilter en prijzen winnen!
Na kennismaking met Silvana tijdens de actie, werden deelnemers aangemoedigd hun verbeterde avondritueel te delen via een Silvana-branded Instagramfilter. Dit delen bood kans op prijzen en leverde een extra bereik van 8.000 mensen op.
Talk about great success
De Rituals campagne leverde meer dan 5 miljoen online impressies op en trok 81.921 websitebezoekers aan, een stijging van 200% ten opzichte van een gemiddelde maand.
De blogs informeerden 16.643 mensen over het verbeteren van hun slaap, terwijl 1.746 Nederlanders de Slaapwijzer invulden, wat Silvana waardevolle inzichten gaf in de slaapgewoonten van hun doelgroep. Deze inzichten zijn inzetbaar voor toekomstige initiatieven.
Vanwege de hoge vraag waren de 10.000 beschikbare Rituals pakketten snel op, waarna nog eens 5.000 pakketten werden toegevoegd, waardoor in totaal 15.000 pakketten zijn vergeven tijdens de campagne.